Hlavní obsah

Nejlepší turistické mapy, atlasy a průvodci roku 2011 očima novinářů

Novinky, Petr Skála

Na výroční schůzi Asociace publicistů a novinářů píšících o cestovním ruchu proběhla mezi jejími členy anketa 3 x 7 publikací a map roku 2011.

Foto: Petr Skála

Výběr sedmi regionálních průvodců

Článek

Odborná komise pro anketu vybrala třikrát po sedmi titulech, aby z nich každý člen novinářské asociace vybíral nejlepší, nejzajímavější publikaci. A jak anketa dopadla?

Kategorie mapy a atlasy:

1. Podzemí Česká republika 1:500 000 (Kartografie Praha)

2. Atlas rybářských revírů České republiky (Planstudio Praha)

3. - 5. Praha Jih Posázaví 1:50 000 - cyklistická mapa (Trasa)

3. - 5.  Brdy 1:25 000 - turistická mapa (Geodezie On Line)

3. - 5. Šumava východ - turistická mapa 1:60 000 (Žaket Praha)

6. Krkonoše od západu k východu 1:25 000 turistická mapa (ROSY - Mělník)

7. Třeboňsko - turistická mapa 1:40 000 (SHOCart Zádveřice) ¨

Kategorie průvodci:

1. Minerální prameny v Čechách, na Moravě a ve Slezsku (Academia Praha)

2. - 3. Vinter, T., Lisák, P. : Adršpašsko ( JUKO Náchod)

2. - 3. Prahou po Vltavě ( Práh )

4. Rožmberkové, cestovní průvodce (Národní památkový ústav - Územní pracoviště v Českých Budějovicích)

5. Kol.: 77 výletů s dětmi přes hranice ( Euromedia Group )

6. - 7. Kol.: Šumava všemi smysly (Soukup a David)

6. - 7. Křížem krážem po českých a moravských horách (Fragment) 

Kategorie regionální průvodci:

1. Zážitky v Českosaském Švýcarsku (obecně prospěšná společnost České Švýcarsko)

2. Brdy Vltava Průvodce po památkách v regionu (MAS Brdy Vltava)

3. Cykloprůvodce okolím Nymburska (Město Nymburk)

4. Soubor Město Třešť ( Město Třešť)

5. Procházka po hradeckých hodinách (Statutární Město Hradec Králové)

6. Noc kostelů Ústecký kraj (Biskupství litoměřické)

7. Chotěboř – procházka městem (Město Chotěboř)

Výbor Asociace novinářů a publicistů ještě zvlášť ocenil dva vydavatelské počiny, a to kalendář Cyklovýlety na Jižní Moravě 2012 vydaný Jihomoravským krajem a publikaci vydanou statutárním městem Karviná, jež se nazývá Karviná kouzelnýma očima. Jde o desky s CD plným obrázků a s videoklipem, dále s 3D brýlemi.

Pokud chcete v anketě umístěné první tři publikace z každé kategorie vidět, tak jsou vystaveny ve vitríně družební prodejny Asociace novinářů KIWI v Jungmannově ulici v Praze. Ta na pořádání ankety spolupracovala například zapůjčením publikací pro hodnocení.

Není bez zajímavosti, že anketa 3 x 7 publikací o cestovním ruchu je ze všech podobných soutěží a anket o publikacích o cestování nejstarší, neboť poprvé novináři hodnotili publikace už za rok 1998. Jiné soutěže jako např. Mapa roku i Tourmap jsou jednak mladší a o pořadí se při nich rozhoduje mezi členy komise. V anketě 3 x 7 hlasovalo za rok 2011 celkem 36 publicistů a novinářů.

Pokud vás zajímá, jak dopadla anketa za rok 2010, tak tady je odkaz na článek, který uvedl novinářský žebříček: čtěte zde.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám