Hlavní obsah
Studenti při vyhodnocování semestrálních prací v předmětu Ekonomika a řízení podniku. Foto: Libuše Miarková

Návrhy ostravských studentů, jak získat nové zákazníky, zaujaly brumovického výrobce ponožek

I přes značnou domácí a zahraniční konkurenci se brumovické firmě „Moravec kvalitní ponožky“ každoročně daří zvyšovat produkci. Letos dosáhla obratu ve výši 23 miliónů korun, přitom třetinu výrobků vyváží na evropský trh.

Studenti při vyhodnocování semestrálních prací v předmětu Ekonomika a řízení podniku. Foto: Libuše Miarková
Návrhy ostravských studentů, jak získat nové zákazníky, zaujaly brumovického výrobce ponožek

Vedení společnosti se zamýšlí, jak v dalších letech získat nové zákazníky. K řešení tohoto úkolu přispěli také studenti Ekonomické fakulty Vysoké školy báňské – Technické univerzity v Ostravě. V rámci předmětu Ekonomika a řízení podniku pod vedením pedagožky Jindry Peterkové šestadvacet dvojic zpracovalo semestrální práce se zadáním: Zvýšení odbytu o deset procent u dvou druhů ponožek – pro seniory a sportovce.

Ve středu 14. prosince Vladislav Moravec, jednatel brumovické výrobní firmy, zavítal mezi studenty a budoucím ekonomům poděkoval za podnětné návrhy. Některé využije v praxi. Například analýzu Katarzyny Czerné a Elišky Báhrové o prodeji ponožek pro české seniory.

V té souvislosti děvčata zjistila, že starší lidé by uvítali ponožky nerolovací, dobře roztahovatelné, protiskluzové, netlačící, se zpevněnou patou a bez ozdob. Z materiálu upřednostňují bavlnu, vlnu a froté. Studentky stanovily také přijatelnou cenovou relaci ponožek pro seniory a vybraly cílové skupiny důchodců, jež doporučují oslovit. 

„Návrh Katarzyny Czerné a Elišky Báhrové otestujeme v praxi nejdříve v našem opavském regionu. Osvědčí-li se, rozšíříme ho i v rámci kraje, případně celé republiky,“ uvedl Vladislav Moravec.  

Na ponožky pro sportovce se ve své semestrální práci zaměřily Kateřina Bělocká a Vanda Čípová. Informace získaly z Klubu českých turistů v Mořkově. Prozkoumaly trh, navrhly vzhled a vlastnosti ponožek, odhadly tržby, náklady i zisk, stanovily věcný a časový harmonogram realizace.

„Velmi oceňuji také projekt Barbory Dobrovolné a Lucie Daňkové zaměřený na zvýšení prodeje ponožek pro sportovce. Děvčata přišla s tak originální myšlenkou, že bych ji zatím nerad prozrazoval do médií,“ uvedl Vladislav Moravec. „Potěšilo mne, že všechny jmenované studentky projevily zájem o další spolupráci, což v naší firmě, kde občas trpíme provozní slepotou, vítáme. A to nejen při inovaci výroby, ale také při optimalizaci sociálních sítí a webových stránek naší firmy.“

Ekonomická fakulta má zájem o spolupráci s dalšími firmami

Jindra Peterková, pedagožka z ostravské Ekonomické fakulty, je s výsledky svých svěřenců nad míru spokojena.

„Opět se potvrdilo, že větší propojení s výrobní praxí je prospěšné pro studenty i firmy. Chtěla bych vyzvat české výrobce, kteří by měli zájem o spolupráci s naší fakultou, nechť se ozvou na adresu jindra.peterkova@vsb.cz. Tak jak to udělal před rokem Vladislav Moravec, když si na zpravodajském portálu Novinky.cz přečetl o přínosu semestrálních prací studentů pro výrobní družstvo Slezská tvorba Opava.“

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků