Hlavní obsah

Naše práce je už taková a není pro slabé povahy, říká operní pěvkyně Lenka Čermáková

Novinky, Robert Rohál

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Prosadila se během posledních tří let a dnes už hostuje na několika operních scénách nejen v tuzemsku. I když se mladá pěvkyně Lenka Čermáková cítí nejlíp v Brně, kde je doma, na cestování si už dávno zvykla. Dobře ví, že i to patří k její profesi.

Foto: Jana Šuplerová-Kovářová

Operní pěvkyně Lenka Čermáková na civilním snímku.

Článek

Působíte na několika scénách, ale kde je vaše základna, váš domov?

V současné době pravidelně hostuji na čtyřech operních scénách. Často účinkuji na koncertech s filharmoniemi a jinými hudebními tělesy nejen v rámci České republiky. Příští sezónu budu cestovat více po Evropě. Doma se však cítím v Brně, kde je mi dobře nejenom v prostředí divadelního souboru, ale také ve městě jako takovém. Má velké kulturní zázemí v podobě různorodých výstav a akcí, ale také množství příjemných kavárniček a restaurací.

S tím vším je spojeno hodně cestování. Nevadí vám to?

Cestování k naší profesi patří. Doba se neustále zrychluje a na tento trend musíme patřičně reagovat i my v pěveckém světě. Musíme být flexibilní a stále připravení podat co nejlepší výkon. Nikoho nezajímá, že vstáváte brzo ráno po náročném představení a cestujete několik hodin na další představení nebo zkoušku. Naše práce je už taková a není pro slabé povahy.

Jak hodnotíte spolupráci se světoznámým režisérem Robertem Carsenem no slavné inscenaci Káťa Kabanová?

Setkání a spolupráce s Robertem Carsenem proběhlo až v závěru nastudování opery Káťa Kabanová, jež měla premiéru v rámci zahájení hudebního festivalu Janáček Brno 2016. I přes krátké setkání byl Carsen nesmírně inspirativní s přesnou koncepcí a vykreslením charakterových vlastností u jednotlivých postav, ale hlavně tvořil opravdový lidský příběh plný vztahů a emocí bez nesmyslných výkladů, které divákovi umožnili reálný pohled do vnitřního prožívání lidí.

Co vaše působení v Národním divadle Praha v souboru Státní opery? Máte tam hostovat i v příští sezóně...

V souboru Státní opery Národního divadla v Praze jsem debutovala v dubnu 2016 jako Suzuki v opeře Madame Butterfly. Za spolupráci a konečný výsledek práce na roli Suzuki vděčím skvělému režisérovi Jiřími Heřmanovi, byla to krásná spolupráce. Další sezónu mě v Praze čeká má oblíbená Figarova svatba (Cherubino) se souborem Národního divadla Praha. Těší mě, že příští rok budu zpívat vesměs pozitivní a komediální role.

Současně se prý vracíte na hostování do Košic, kde jste byla nějaký čas v angažmá. Čím vás zlákali?

V Košicích mě zlákal Verdiho Falstaff. Je to zábavný titul, líbí se mi inscenační tým v čele s režisérem Jiřím Menzelem. Těším se na setkání a práci s tak významnou osobností naší kinematografie. Dalším faktorem bylo setkání s kolegy a kamarády, které mám v Košicích ráda a nevidím je tak často, jak bych chtěla. Spojíme tedy příjemné s užitečným.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám