Hlavní obsah

Na zámku Loučeň se konala prestižní přehlídka veteránů

Novinky, Ivana Kvasnicová

Jedna z nejvýznamnějších veteránských akcí České republiky zařazená do kategorie FIVA B se konala na zámku Loučeň o tomto víkendu 25.a 26.5. Kromě domácích značek Tatra či Laurin a Klement se představily vozy Bugatti, Rolls–Royce, Packard, Alfa Romeo, Jaguár, Ferrari, Maserati či Lagonda.

Foto: Ivana Kvasnicová
Článek

Barokní zámek Loučeň obklopuje rozlehlý anglický park se souborem 11 labyrintů a bludišť. Prestižní přehlídka veteránů světových značek Concours d´elegance se tu konala už podruhé.

Zámek Loučeň byl pro tuto akci vybrán zcela záměrně. Patřil historicky prvnímu akcionáři mladoboleslavské automobilky - knížeti Erichu Thurn – Taxisovi.

Skutečně průřezová přehlídka veteránů představila více jak 70 automobilů. Nejstarším vystaveným veteránem byl francouzský vůz Lorraine-Dietrich Brougham z roku 1907 zapůjčený Františkem Kudelou, Belsize Roadster Sport Tourer od Rudolfa Zaluda (1914) a Woods Coupe Dual Power Ludvíka Otty (1916).

Na výstavě historických automobilů se prezentovalo i liberecké a kopřivnické muzeum, které vlastní významné automobilové sbírky. Z domácí výroby byly k prohlédnutí automobily Tatra T (1921), z roku 1935 Tatra 80, Tatra T57A nebo Tatra T90 sedan, i vozy automobilky Laurin a Klement, limusina llo LK z roku 1927 zapůjčená Miroslavem Krejsou.

Letos byl také poprvé vystaven jeden z nejdražších vyrobených osobní aut - vůz prezidenta republiky T. G. Masaryka, kterých bylo vyrobeno pouze 26. Karosované byly podle přání zákazníka.

Ze zahraničních historických vozů patřil k nejvyhledávanějším Daimler DE 36 Green Godness, který byl podle dostupných informací vyroben pro egyptského krále Farúka I.

Akce se zúčastnila i firma Ferrari, která ze svých muzejních sbírek s sebou přivezla závodní vůz Ferrari model F1 Barrichello z roku 2001 nebo model 125 S z roku 1947. K prohlídce však nebyly jenom vozy historické, ale také vozy moderní.

Poprvé se zde v tomto roce, první den výstavy, konala také zkouška pravidelnosti, které se zúčastnily historické vozy z parku zámku. Návštěvníci tak mohli obdivovat nejen krásu ale prohlédnout si i jízdní vlastnosti těchto automobilů.

V neděli vyhlásila odborná porota výsledky, a to v kategoriích:

V neděli vyhlásila odborná porota výsledky, a to v kategoriích: Divácká cena: (Oldřich Uhlík Award 2013) Lorraine-Dietrich VMM, rok výroby: 1907,  vystavovatel: František Kudela

V neděli vyhlásila odborná porota výsledky, a to v kategoriích: Divácká cena: (Oldřich Uhlík Award 2013) Lorraine-Dietrich VMM, rok výroby: 1907,  vystavovatel: František Kudela Prewar Award 2013: Hispano Suiza J12, rok výroby: 1933, vystavovatel: Vladislav Novák

V neděli vyhlásila odborná porota výsledky, a to v kategoriích: Divácká cena: (Oldřich Uhlík Award 2013) Lorraine-Dietrich VMM, rok výroby: 1907,  vystavovatel: František Kudela Prewar Award 2013: Hispano Suiza J12, rok výroby: 1933, vystavovatel: Vladislav Novák Postwar Award 2013: Alfa Romeo 6C 2500, rok výroby: 1948, vystavovatel: Jan Melichar

V neděli vyhlásila odborná porota výsledky, a to v kategoriích: Divácká cena: (Oldřich Uhlík Award 2013) Lorraine-Dietrich VMM, rok výroby: 1907,  vystavovatel: František Kudela Prewar Award 2013: Hispano Suiza J12, rok výroby: 1933, vystavovatel: Vladislav Novák Postwar Award 2013: Alfa Romeo 6C 2500, rok výroby: 1948, vystavovatel: Jan Melichar Ferrari Award 2013: Ferrari 250 GT; rok výroby: 1948, vystavovatel: Jan Oberman

Tatra Award 2013: Tatra T75, rok výroby: 1938, vystavovatel: Radim Hlaváček

Reklama

Výběr článků

Načítám