Hlavní obsah

Na všech železničních přejezdech v Bohumíně přibyly „stopky“

Novinky, Lucie Balcarová

Požár ústředního železničního stavědla v Bohumíně vyřadil před dvěma týdny z provozu zabezpečovací zařízení na přejezdech. Nejprve chtěli železničáři uzavřít na několik měsíců všechny úrovňové přejezdy v Bohumíně. S tím ale město nesouhlasilo.

Foto: Město Bohumín

Na frekventovaném železničním přejezdu v Ostravské ulici přibyla nově stopka.

Článek

„Toto opatření by velmi výrazně zasáhlo do dopravy ve městě a zkomplikovalo by to lidem cestování. Například od Ostravy by bylo možné dostat se jen po dálnici nebo přes sousední Rychvald. Daní za to je ale houkání vlaků ve dne v noci, protože strojvůdci tak varují řidiče i chodce před každým přejezdem na projíždějící vlak. I když to není nic příjemného, věříme, že to všichni vydržíme. I kdyby to mělo zachránit jen jeden lidský život,“ uvedl Petr Sobek z odboru dopravy bohumínské radnice.

Železničáři usilovně pracují na náhradním technickém řešení. Ústřední stavědlo ovládalo celý provoz železničního uzlu od Dětmarovic po Ostravu, včetně 154 výhybek, kamer, zabezpečovacích zařízení, řízení provozu a návěstidel. Řídilo také sedm přejezdů na okolních tratích. Než bude signalizace opět fungovat, může trvat i dva měsíce.

Na všech frekventovaných přejezdech, které křižují automobily, proto nově přibyla značka STOP, a to v ulicích Drátovenská, Ostravská a 9. května včetně vodorovného značení na komunikaci. Stopka je nově také v Dolní Lutyni u přejezdu ve Věřňovicích. Na STOPku upozorňuje i omezení rychlosti na 30 km/hod včetně reflexního textu, že světla a závory nefungují. Značky zmizí, až bude železniční varovná signalizace opět v provozu.

Řidiči by měli být na přejezdech bez fungující signalizace maximálně opatrní a nehazardovat. „Bohužel je spousta řidičů, kteří  při průjezdu přes přejezdy ani nepřibrzdí. Byli jsme proto striktní a povolili jsme instalaci dalšího vodorovného i svislého dopravního značení STOP. Prosíme řidiče o dodržování. Jde o lidské životy. Za nedodržení budou padat pokuty,“ dodal Petr Sobek s tím, že vlaky před přejezdy jedou rychlostí 10 km/hod a  opakovaně houkají.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám