Hlavní obsah

Moravská vína a jižní Morava se představily v Jižní Koreji

Novinky, Jitka Sobotková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mikulov a Lednicko-valtický areál se za posledních pár let dostává do hledáčku jihokorejských cestovatelů. Za nárůstem počtu turistů z této východoasijské země stojí velkou měrou strategie agentury CzechTourism, která propaguje Českou republiku v zahraničí.

Foto: archiv Michal Solařík
Článek

Ta již nějakou dobu zviditelňuje regiony mimo Prahu, a jih Moravy táhne. Naposledy si své příznivce našly přímo v Koreji při třídenní turistické roadshow organizované právě agenturou CzechTourism pod titulem Discover Baroque Czech Republic – Moravia 2017.

Roadshow začala 21. února v hlavním městě Jižní Koreje Soulu a o dva dny později uzavřela svůj program v přímořském letovisku Busan. Turistickou nabídku zde představily tři moravské kraje – Jihomoravský, Olomoucký a Zlínský.

Turistické cíle jihu Moravy v Koreji prezentovala Monika Perďochová z Centrály cestovního ruchu jižní Moravy. Naši nejvyšší vinařskou soutěž Salon vín ČR a její stálou expozici ve sklepích valtického zámku představil ředitel Národního vinařského centra Pavel Krška.

Wine of Czech

Vína pro prezentace poskytli vinaři exportního sdružení Wine of Czech, které zastupuje Michal Solařík z Mikulova. „Do Koreje jsme vezli vzorky vín dvanácti vinařství od Znojma přes Pálavu až po Bzenec. Moravu představujeme jako region bílých vín, která si zaslouží pozornost,“ říká iniciátor exportu vín do Koreje. 

Na roadshow tak návštěvníci měli možnosti ochutnat například odrůdy Ryzlink vlašský, Veltlínské zelené, Chardonnay či Hibernal z vinařství Gala v Bavorech, ZD Sedlec, Sonberk Popice a velmi žádaná byla Pálava z vinařství Volařík.

Kromě vína Michal Solařík společně s Jitkou Ilčíkovou přibližovali návštěvníkům akce prostřednictvím propagačních materiálů také Mikulov. Ten v Jižní Koreji zasvěcení znají a řada cestovních kanceláří ho má coby „dobrou adresu“ zařazen ve svých cestovních itinerářích Evropou. A aby zástupci cestovních kanceláří mohli Mikulov a Lednicko-valtický areál, Olomouc či Kroměříž zažít více, budou na Moravě již v době Velikonoc.

Michal Solařík se do Jižní Koreje vrací 27. dubna, kdy v Soulu začíná mezinárodní veletrh s vínem a nápoji Seoul International Wine and Spirit Expo. Wine of Czech zde bude mít společnou prezentaci s ambasádou České republiky v Soulu.

„Trh s vínem je v Koreji velmi mladý. Ještě před dvaceti lety to byl nedostupný produkt. Nyní jeho dovoz a spotřeba každoročně roste. Přesto není snadné se zde prosadit,“ říká Michal Solařík a dodává: „Korejci jsou uzavřená komunita a trvá dlouho, než je přesvědčíte, že si vůbec zasloužíte, aby vám věnovali pozornost. To se nám nyní snad podařilo prolomit a se dvěma dovozci jsme domluvili spolupráci.“

Poptávka po víně mezi Jihokorejci postupně narůstá. „Loni se tam podle statistik vypilo na hlavu asi tři čtvrtě litru za rok, u nás je to kolem pětadvaceti litrů,“ srovnal Solařík.

Etablovat se na korejském trhu však není pro Wine of Czech jediným cílem. „Chceme, aby se jižní Morava stala pro Jihokorejce značkou,“ říká Michal Solařík. Napomoci by k tomu měla i plánovaná obchodně-společenská akce pro významné podnikatele a manažery. „Jižní Morava je pro jihokorejský kapitál ideálním místem pro investice, inovace a spolupráci,“ zamýšlí se Michal Solařík.

Reklama

Výběr článků

Načítám