Hlavní obsah

Kampaň Respektuj 18 se zaměřuje na období letních prázdnin

Novinky, Alena Lochmannová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Letní prázdniny představují z hlediska experimentování mladistvých s alkoholem rizikové období. Podle nedávné zprávy Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) je navíc česká společnost vůči konzumaci alkoholu mladistvými dlouhodobě tolerantní.

Foto: Plzeňský Prazdroj

Jednou z tváří letošní kampaně je i děkanka Fakulty zdravotnických studií ZČU Ilona Mauritzová.

Článek

V plzeňských ulicích se proto v pátek 26. června uskuteční již třetí ročník kampaně s názvem Den Respektuj 18, která je zaměřená na prevenci prodeje a podávání alkoholu dětem a mladistvým. 

"V centru Plzně na Náměstí Republiky bude umístěn informační stánek a v ulicích budeme nabízet placky a náramky s logem projektu. Každý tak bude moci vyjádřit svou podporu," říká Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje.

Tvářemi letošní kampaně jsou moderátor rádia Kiss Proton Míra Hejda, šéfkuchař Filip Sajler a děkanka Fakulty zdravotnických studií ZČU Ilona Mauritzová. "Vážím si všech, kteří nad podáváním alkoholu dětem a mladistvým nepřivírají oči. Není kam spěchat, všem bude jednou osmnáct," shrnuje svůj postoj Ilona Mauritzová.

"Na kampaň budou v letních měsících navazovat namátkové kontroly restauračních zařízení a prodejen s alkoholem a to zejména ve večerních a nočních hodinách," doplnil Aleš Průša z plzeňského magistrátu.

Ze zprávy OECD vyplývá, že 94 procent patnáctiletých v České republice má zkušenost s alkoholem. "Je tady velký prostor k zlepšování přístupu dospělých, rodičů, školy nebo samotných prodejců, aby se toto číslo snížilo," potvrzuje Průša.

"Loňský výzkum, který pro Plzeňský Prazdroj uskutečnila výzkumná agentura NMS Market Research, navíc ukázal, že pouze jeden z deseti lidí je ochoten jednat v případě, že se stane svědkem prodeje alkoholu nezletilým. Jsou to alarmující čísla. Pro nás to znamená, že budeme nadále pokračovat v  programech, které podporují prevenci neodpovědné konzumace. Je to jedna z klíčových priorit našeho přístupu k odpovědnému podnikání s názvem Prosperita," doplňuje Drahomíra Mandíková.

Program Respektuj 18 je unikátní tím, že cílí přímo na personál v restauracích a hospodách či v maloobchodních prodejnách a zvyšuje jejich povědomí o stávající povinnosti neprodávat alkoholické nápoje nezletilým.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám