Hlavní obsah

Jižní Čechy potvrdily pozici jednoho z lídrů obliby mezi tuzemskými turisty

Novinky, Petr Pokorný

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jižní Čechy se dlouhodobě drží na špici žebříčku obliby mezi tuzemskými výletníky a dovolenkáři. Znovu to potvrdily výsledky osmého ročníku ankety Kraj mého srdce, vyhlášené v Praze na nedávno skončených mezinárodních veletrzích cestovního ruchu Holiday World & Region World.

Foto: JCCR

Jihočeši na Holiday World & Region World v Praze Letňanech.

Článek

Letošní Holiday World prostě zahrnul Jihočeskou centrálu cestovního ruchu (JCCR) cenami. V Letňanech Jihočeši posbírali v osmi hodnocených tematických kategoriích celkem sedm „medailí“. Dvě zlaté, čtyři stříbrné a jednu bronzovou.

„Mezi 14 kraji České republiky jsme první v medailovém pořadí a druzí v absolutním pořadí ankety, jejímž hlavním a jediným cílem je zmapovat a meziročně porovnat vývoj preferencí obyvatel ČR v oblasti volnočasových aktivit. To v kontextu výsledků jednotlivých kategorií ukazuje, že naše směřování k podpoře aktivit pro celou škálu návštěvníků, je správnou cestou, jak na trhu cestovního ruchu uspět. Je to ale také indikátor významu turismu pro celou ekonomiku kraje,“ uvedl ředitel JCCR Jaromír Polášek.

První místa v kategoriích Kam na výlety s dětmi a Kam na koně koňské stezky. Druhá místa v kategoriích Kam na letní dovolenou, pěší a cyklo, Kam za folklorem a tradicemi, Kam na památky a historická místa a Kam do lázní a wellness. Třetí místo v kategorii Kam za zážitkem a adrenalinem. Páté místo v kategorii Kam na zimní dovolenou.

Názvy návštěvníky hodnocených kategorií mluví jasně. Jihočeský kraj, disponující unikátní přírodou a památkami, umí zabavit každého. Lenochy i aktivní sportovce. Milovníky historie i adrenalinu. Děti, seniory i celé rodiny. A samozřejmě i vozíčkáře. Těm všem umí nabídnout atraktivní celoroční program, kvalitní služby i dobré jídlo a pití.

„Zklamáním určitě není ani obhajoba pátého místa v kategorii KAM na zimní dovolenou, protože je zřejmé, že i v tomto směru máme co nabídnout. Ovšem větru a dešti neporučíme. A když nepadá, tak prostě nepadá,“ dodal Polášek.

Expozice Jihočeského kraje, historicky prvního partnerského regionu letošního 29. ročníku veletrhů Holiday World  & Region World, která prezentovala novou turistickou značku Jižní Čechy opravdová láska, patřila na letňanském výstavišti k nejnavštěvovanějším. A to vyneslo Jihočechům další ocenění. Druhé místo PVA EXPO Praha v hodnocení nejpůsobivějších expozic s plošnou výměrou větší než 60 metrů čtverečních.

„Bylo nás vidět i slyšet a expozice kraje byla stále plná lidí. Úspěch měla i skupina Hrajeto, na jejíž skladby se často s chutí roztančili nejen návštěvníci veletrhu, ale leckdy i ostatní vystavující,“ poznamenala manažerka marketingu JCCR Jana Píchová. Zástupci Jihočeské centrály cestovního ruchu ovšem na veletrzích realizovali i více než čtyřicet B2B jednání o další spolupráci s různými partnery v oblasti cestovního ruchu.

Letošního 29. ročníku veletrhů cestovního ruchu a regionální turistiky Holiday World & Region World v Praze Letňanech ve dnech 13. – 16. února se podle údajů pořadatele, společnosti PVA EXPO Praha, zúčastnilo na celkové ploše více než 11 tisíc čtverečních metrů bezmála 500 vystavovatelů ze 46 zemí světa. Celkový počet návštěvníků překročil 31 tisíc. Dorazilo také téměř 7 tisíc odborníků z oblasti turismu a 360 novinářů.

Reklama

Výběr článků

Načítám