Článek
Není to tak dávno, co byla dokončena rok a čtvrt trvající oprava ulice Milady Horákové. Teď se prakticky totéž opakuje v ulici Minské a Horově. Veškerá doprava je z tohoto úseku vyloučena rovněž na více než rok.
Další rozkopaná ulice je například Hněvkovského, výpadovka na jih. Důsledkem uzavření jednoho ze dvou jízdních pruhů je obtížnější průjezdnost a v době ranní a odpolední špičky totálně zablokovaná vozovka. V tomto čase se fronta vozidel posunuje vpřed přískoky vždy jen o pár metrů. Cesta z centra Brna do Komárova tak trvá půl až tři čtvrtě hodiny, takže pěšky by to bylo rychlejší.
Podobná situace je v ulici Vídeňské. Tam se sice na vozovce nic neopravuje, ale protože se na souběžném tramvajovém tělese vyměňují koleje a pražce, je jeden ze dvou pruhů uzavřen. Občas v něm zastaví nějaký dodavatel materiálu, ale často je uzavřený pruh úplně volný. Někteří řidiči to občas nervově nevydrží a do uzavřeného pruhu vjedou. Děje se tak zejména před křižovatkou s ulicí Jihlavskou, kde potřebují odbočit vpravo.
Mnozí Brňané již delší dobu vyjadřují názor, že by bylo lepší rozkopat vždy jen jednu ulici a nasadit na práci co nejvíce dělníků a mechanizmů, aby byla oprava co nejdříve hotová. Magistrátní úředníci to ale asi vidí jinak. Takže na rozkopaných úsecích se často nic neděje a řidiči v koloně pomalu popojíždějících aut nad tím jen kroutí hlavou.
Tiskový mluvčí Magistrátu města Brna Pavel Žára k tomu uvádí: „Ne každá oprava ulice se dělá ze strany MMB, ale rovněž městské části opravují. Za druhé je si potřeba uvědomit, že každá oprava, než je zahájena, si žádá velké administrativní kroky a trvá několik měsíců, než je vůbec schopna být zahájena.“
Pokud by se opravovaly ulice postupně, bylo by prý ve městě spousta neopravených ulic. Uznává, že je v Brně mnoho ulic rozkopaných současně, ale dodává: „Každá stavba jednou skončí a ulice jsou pak krásné a nové.“