Hlavní obsah
Ben Foster,Christopher Rygh, Sophie Lowe Foto: © Stanislav Honzík

Historický velkofilm Jan Žižka je již ve střižně

Na počátku prosince padla v Nymburku poslední klapka historického velkofilmu Jan Žižka a s koncem roku se producent a režisér Petr Jákl přestěhoval do střižny, kde bude pracovat po celý rok 2019. Film by měl přijít do kin v roce 2020, do zahraničních půjde pod názvem Medieval.

Ben Foster,Christopher Rygh, Sophie Lowe Foto: © Stanislav Honzík
Historický velkofilm Jan Žižka je již ve střižně

Po třech měsících režisér Petr Jákl vyměnil každodenní starost o třistačlenný štáb a herce téměř z celého světa za neméně náročnou práci ve střižně. Společně s celým osazenstvem zažil úmorná vedra, ale i první sněhovou nadílku a pěkně mrazivé dny.

„Takový velkofilm znamená daleko víc úsilí, než jsem si dokázal představit. Musel jsem se soustředit na hrozně moc věcí, všechno bylo náročnější na čas. Na place bylo daleko víc lidí, herců, kaskadérů, komparzistů, bylo málo denního světla, protože se natáčení posouvalo, až jsme se dostali do zimy, ale bylo to úžasné. Máme nádherné obrázky, úžasné herce, jsem opravdu šťastný, že jsem mohl režírovat takové hvězdy,“ popsal své dojmy z natáčení Petr Jákl.

Jako producent a režisér získal pro projekt nejen nejvýraznější české herce, jakými jsou Karel Roden, Ondřej Vetchý, Jan Budař či Marek Vašut, ale i světoznámé herecké hvězdy.

Na významných českých památkách se v průběhu natáčení potkávali například Ben Foster v roli Jana Žižky, Michael Caine jako Boreš, Til Schweiger coby Rožmberk, Matthew Good, který se snad přímo převtělil do krále Zikmunda, Sophie Lowe zase do krásné Kateřiny a třeba Roland Moller si zahrál Toraka.

„Neustále přemýšlím nad tím, jak se mi to vlastně podařilo, že mi všechny ty hvězdy na film kývly, a že jsem je mohl režírovat. Samozřejmě jsem se dostal i do situací, kdy herci měli na něco jiný názor, a musel jsem jim to vysvětlit tak, abych to dostal tam, kde by to pro film bylo nejlepší. Ale pracovalo se mi s nimi hrozně dobře, naslouchali mi, o všem jsme si povídali a nakonec jsme všichni šli jedním směrem,“ vysvětlil s nadšením režisér, pro kterého bylo toto natáčení zatím nejnáročnějším v životě. V rámci projektu totiž fungoval také jako producent a scenárista.

Historický velkofilm Jan Žižka se natáčel ve středních a jižních Čechách, na Křivoklátu, Točníku, Orlíku či Zvíkově, točilo se i v Praze na Karlově mostě. Petr Jákl je totiž hrdým Čechem a chce ukázat světu ta nejhezčí místa u nás.

„Každou lokaci jsme vybírali tak, jak si myslím, že by ji měli v zahraničí vidět. Ve filmu se objeví ta nejhezčí česká místa, často i chráněné oblasti, kde bylo potřeba komplikovaně vyřídit povolení, protože když někam přijedete s třistačlenným štábem, je potřeba spousta opatření,“ vysvětloval režisér, který divákům samozřejmě dopřeje pořádnou dávku zajímavých bojových scén.

„Očekával jsem, že natočení bojových scén bude složité a komplikované, ale i přesto, že jsme věnovali obrovské úsilí přípravám a trénovali jsme měsíce jenom bitvy, museli jsme pak spoustu věcí obměňovat a přizpůsobovat jednotlivým místům, kde jsme natáčeli. Někteří herci také často neměli dost času na přípravu, takže zpomalovali ty, kteří měli natrénováno, do toho spousta koní… A vrátit se po každé bitvě na začátek a znovu točit všechno znovu bylo velmi komplikované a časově náročné,“ potvrdil Jákl už ze střižny.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků