Hlavní obsah

Experti na cestovní ruch řešili, jak přilákat turisty do regionů

Novinky, Dana Belušová

Nové trendy cestovního ruchu a řadu zajímavých hostů představila konference Fórum cestovního ruchu agentury Czech Tourism, jejíž 4. ročník zavítal na konci října do olomouckého Clarion Congress Hotelu.

Foto: Clarion Congress Hotel Olomouc

Na Fóru cestovního ruchu se představila řada zajímavých hostů z Česka i ze zahraničí

Článek

Generální ředitel destinační agentury Czech Tourism Rostislav Vondruška představil nejen plánované projekty na podporu příjezdového cestovního ruchu České republiky, ale dotkl se i aktuálního tématu úbytku ruských turistů a nastínil „záložní plán“, jak přitáhnout návštěvníky z jiných regionů.

Jako prioritu uvedl zahájení aktivit agentury v Číně a obnovení zastoupení Czech Tourismu ve Vídni. Vzhledem k plánovanému spuštění webu - Národního informačního portálu cestovního ruchu Rostislav Vondruška dodal: „Musíme se přiblížit cílové skupině, na kterou míříme.“ A téma, jak zaujmout především mladou generaci a novými zajímavými způsoby ji přivést do Česka, bylo prostupujícím námětem prvního dne konference.

Ze zahraničních hostů vystoupil například Chad Shiver z turistického portálu TripAdvisor.com, kam cestovatelé přispívají svými recenzemi a zkušenostmi z cest. Shiver upozornil na význam zákaznických recenzí.

„Na TripAdvisoru přibyde každou minutu na 90 nových recenzí,” prozradil a vyzdvihl, jak důležité je, aby hotely na recenze příslušně reagovaly. „Když odpovídáte na zákaznickou recenzi, neodpovídáte jenom dotyčné osobě, ale všem, kteří si dělají průzkum, zda jet do vašeho hotelu,“ řekl Shiver.

To potvrzuje i Robin Hanák, ředitel Clarion Congress Hotelu Olomouc, který dvoudenní konferenci hostil. „Z naší zkušenosti opravdu hrají recenze obrovskou roli při výběru hotelu. Hosté zjišťují podrobné informace o kvalitě ubytování, čistotě nebo třeba skladbě snídaní, hodnotí i přístup a pozornost personálu. Pro nás jsou informace z portálů cennou zpětnou vazbou, na recenze odpovídáme do 24 hodin,” uvedl Hanák.

Radek Stojan, vedoucí oddělení cestovního ruchu a vnějších vztahů Olomouckého kraje, na konferenci zase poukázal na trend spojení cestovního ruchu s regionální gastronomií. Do projektů Ochutnejte Hanou a Ochutnejte Jeseníky se zapojilo již několik desítek místních restaurací. „Chceme vrátit tradiční krajovou gastronomii a podpořit ekonomický rozvoj daných lokalit,” uvedl Stojan.

Projekty, které jsou v současné době podporovány roční finanční pobídkou 100 tisíc korun, mají za cíl představit speciality podle tradičních receptur, které využívají regionální surovin, jako jsou pro Olomouc například Olomoucké tvarůžky.

První den konference zakončilo slavnostní vyhlášení vítězů soutěže DestinaCZe 2014, které proběhlo v prostorách zrekonstruovaného Arcibiskupského paláce v Olomouci. Absolutním vítězem se s počtem 22 215 hlasů se stal Nedostavěný gotický chrám Panny Marie v Panenském Týnci z kategorie Genius loci. Vavříny sbírala i Olomouc, v rámci soutěže byla vyhlášena Trendy destinací 2014.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám