Hlavní obsah
Klient Sociální služby Nemocnice Český Těšín komunikuje prostřednictvím tabletu se svými blízkými. Foto: archiv nemocnice

Epidemie zakázala návštěvy, pacienti Nemocnice Český Těšín přesto o spojení s blízkými nepřišli

Koronovarirová epidemie ze dne na den nekompromisně utnula osobního kontakty mezi mnohými klienty sociálních zařízení a jejich rodinami. Byl to i případ Sociální služby Nemocnice Český Těšín. Zdejšímu personálu se ale svízelnou situaci podařilo úspěšně vyřešit.

Klient Sociální služby Nemocnice Český Těšín komunikuje prostřednictvím tabletu se svými blízkými. Foto: archiv nemocnice
Epidemie zakázala návštěvy, pacienti Nemocnice Český Těšín přesto o spojení s blízkými nepřišli

Komunikačním mostem s nejbližšími se stal tablet, který nemocnice dostala s dalšími pomůckami v rámci dotačního programu na zvyšování kvality sociálních služeb od Moravskoslezského kraje.

Tablet je zde primárně využíván jako pomůcka k podpoře zachování kognitivních funkcí klientů, k tréninku jejich paměti a k volnočasovým aktivitám. S příchodem karantény se ale naplno ukázal potenciál moderní technologie a klienti českotěšínské nemocnice ho beze zbytku využívají.

„V době epidemie koronaviru, kdy klienti Sociální služby a pacienti jednotlivých oddělení nemohou přijímat návštěvy svých rodin a blízkých, se začal tablet využívat jako komunikační prostředek. Přes aplikaci Skype mohou komunikovat s rodinou a realizovat videohovory,“ potvrdila Eva Palianová, zdravotně sociální pracovnice Nemocnice Český Těšín. „Radost mají z toho obě strany, protože se mohou po dlouhé době vidět se svými nejbližšími,” doplnila.

Videohovory nemocnice využívá také k sociálním šetřením. Jelikož není možné nyní provést u klientů osobní návštěvu, provádí sociální pracovník šetření právě prostřednictvím tabletu.

„Video-sociální šetření bylo provedeno s pečovatelskou službou u pacienta, u kterého bude nutné tuto službu zavést ihned po propuštění z nemocnice do domácí péče. Dále pak také u dvou klientek Sociální služby, které komunikovaly tímto způsobem se sociální pracovnicí Domova pro seniory. Skype video hovory začínají sklízet ohlas u spolupracujících organizací,“ informuje Eva Palianová.

Úspěšný projekt Nemocnice Česká Těšín s názvem Podpora mobility a kognitivních funkcí klientů sociální služby poskytované ve zdravotnickém zařízení lůžkové péče byl Moravskoslezským krajem podpořen téměř 56 tisíci korunami. Dotace směřovala na zakoupení řady kompenzačních pomůcek pro klienty Sociální služby.

Kromě zmíněného tabletu pomáhá pacientům hydraulické chodítko Taurus sloužící k nácviku i tréninku chůze. Dále pak pomůcka rollboard (rolovací deska), která umožňuje ošetřovatelskému personálu přesouvat imobilní klienty z postele na koupací lůžko. Nemocnice pořídila i multifunkční sprchové křeslo či vozík sloužící k pohybu ve vnitřním či vnějším prostoru.

Finanční příspěvek posloužil i k pořízení notebooku, který je využíván zejména při pořádání pravidelných akcí pro klienty sociální služby.

„Jedná se zejména o projekt Kinokavárna, kde klienti u „kávičky“ sledují záznamy z koncertů, zábavné pořady, filmy pro pamětníky. Kinokavárna podporuje společenský kontakt klientů. Notebook rovněž využíváme u akcí, které jsou zaměřené na trénink paměti, skupinové aktivity klientů, příprava podkladů pro akce tematicky zaměřené např. na Velikonoce, Vánoce, narozeninové oslavy, a podobně. Spojili jsme užitečné s příjemným,“ dodala Mgr. Alice Ručková, členka představenstva Nemocnice Český Těšín.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků