Hlavní obsah
Ostrava 22.1.2019 V dopravních prostředcích MHD se zvýšilo používání krátkodobých elektronických jízdenek než papírových. Foto: Josef Zajíc

Dopravní podnik Ostrava poprvé prodal víc krátkodobých elektronických jízdenek než papírových

Poprvé od spuštění elektronických plateb ve vozidlech Dopravního podniku Ostrava překročil jejich počet i objem v korunách prodej krátkodobých papírových jízdenek.

Ostrava 22.1.2019 V dopravních prostředcích MHD se zvýšilo používání krátkodobých elektronických jízdenek než papírových. Foto: Josef Zajíc
Dopravní podnik Ostrava poprvé prodal víc krátkodobých elektronických jízdenek než papírových

„Další růst elektronických plateb jízdného DPO a. s. očekává i v roce 2019. Když se podíváte na data, která pečlivě sledujeme, tak je patrné, že se každý rok používání platební karty našimi cestujícími téměř zdvojnásobí. Za druhé pololetí roku 2016 evidujeme půl milionů plateb a teď jsme na třech milionech osmi stech tisících za rok 2018. Zlomový byl v tomto trendu právě závěr roku 2018, kdy poprvé počet elektronických plateb za krátkodobé jízdenky překonal prodej těch papírových,” informoval předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.

V této souvislosti plánuje Dopravní podnik Ostrava papírové jízdenky úplně přestat používat, a to už za rok - tedy k 1. lednu 2020. Možnost zaplatit v hotovosti plně nezmizí, protože papírovou jízdenku vystřídá nová tak zvaná "kreditní jízdenka", která bude k dostání již od září v automatech za 100 Kč. V tramvajích v roce 2020 ještě tři měsíce zůstanou označovače papírových jízdenek pro ty, kterým náhodně papírové jízdenky zbyly. 

„Tisk, prodej a údržba celého systému papírových jízdenek stojí zhruba 20 milionů korun ročně. Náklady na kreditní jízdenky odhadujeme v řádech milionů korun. To znamená, že celková úspora dopravního podniku bude asi 15 milionů korun ročně, což je například více než jeden nový elektrobus,” dodal Daniel Morys.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků