Článek
Dálnice byly postaveny pro rychlý a pohodlný přesun. Dnes to má ale do tohoto ideálního stavu hodně daleko. Kdo například jede z jižní části brněnského venkova po dálnici od Bratislavy do Brna, nebude se stačit divit.
Doprava je svedená do jednoho pruhu a ten je ucpaný. Vozidla stojí, pár metrů popojedou a zase stojí. Muset stát v levém jízdním pruhu u značky omezující rychlost na 100 km v hodině je docela absurdní situace. Kdo zvolí cestu do Brna po úzkých okresních cestách, bude v cíli mnohem dřív a navíc si ušetří nervy.
Pokud řidič nekončí na jihu Brna a musí dál, třeba na severovýchod města, je lepší to vzít přes centrum. Masochista ale může opět zvolit dálnici a pokračovat dosavadním způsobem směrem na Ostravu. Normálně je to sice nejrychlejší trasa, ale dnes by po této komunikaci bylo rychlejší jít pěšky. Auta sice mají k dispozici oba jízdní pruhy, ale když nestojí, tak se pohybují krokem. Důsledkem je, že mnozí řidiči to nervově nevydrží a začnou všechny předjíždět odstavným pruhem.
Faktem je, že za této situace je lepší dálnice nepoužívat. Jindy maximálně půlhodinová cesta se totiž může prodloužit například na trojnásobek.