Článek
Nová témata a tradiční příběhy táhnou turisty
Alois Nebel, čarodějnice nebo poutní turistika - tři témata průvodců, které ve spolupráci se svými členy a partnery připravilo Jeseníky -Sdružení cestovního ruchu (J-SCR), které se stará o rozvoj cestovního ruchu v Jeseníkách už od roku 1999.
Všechny produkty se těšily velké oblibě. Jeseníky se díky nim dostaly do významných médií v Česku a velký prostor jim věnovala zahraniční média. Například Alois Nebel je díky Českým drahám ve vlacích a nádražích, chystá se nový průvodce do mobilních telefonů.
„Rok 2012 se nesl ve znamení dalšího mírného růstu návštěvnosti. Pokud bychom pro Jeseníky nenašly žádná silná témata, kterými bychom je odlišili od jiných regionů, možná bychom letos tak dobře nedopadli,“ uvedl Jan Závěšický, ředitel J-SCR.
Filmaři pro propagaci Jeseníků a kongresy nejen pro podnikatele
První z nových projektů Sdružení představuje regionální filmová kancelář - Jeseníky Film Office. Cílem kanceláře je propagovat region prostřednictvím filmu a asistovat filmovým produkcím při vyhledávání lokací a zabezpečení možností natáčení v Jeseníkách. Pomáhají přitom i finanční pobídky, proto je Sdružení chce koordinovat a shánět dopředu, aby pak pro propagaci Jeseníků z filmů vytěžilo co nejvíc.
Druhým významným počinem je první rok činnosti Jeseníky Convention Bureau. Sdružení jím provádí asistenci při plánování a realizování kongresů, konferencí, obchodních setkání a incentivních akcí. „Jeseníky nabízejí celkově velmi výhodné místo pro pořádání kongresů a takto je i na Sdružení propagujeme,“ uvádí Závěšický. Mezi partnery regionální kanceláře se řadí významné subjekty, například lázně, sportovní areály a větší ubytovací komplexy.
Bez široké a konkrétní spolupráce to nejde
Rok 2012 hodnotí Sdružení jako období své další expanze a rozvoje činností. Jako zájmové sdružení právnických osob zastupuje subjekty cestovního ruchu, letos jeho řady přesáhly už sto členů. Taková základna je podle Závěšického dokladem, že se členství ve Sdružení vyplatí.
Díky cílené propagaci v roce 2012 zasáhlo stovky tisíc oslovených návštěvníků. Hlavním trhem zůstává pro Sdružení stále Česko a hned po něm cílí na Polsko, Německo a Slovensko.
„Neopomíjíme trhy v západní a střední Evropě, posilujeme na východních trzích, plánujeme marketing i v Asii. Velkou radost máme z devíti tisíc fanoušků na facebooku, mezi kterými jsou třeba i Japonci. Na facebookové stránce Nejkrásnější české hory – Jeseníky jsme opět pořádali pro každé roční období fotografickou soutěž. Prezentujeme především naše členy a Jeseníky jako celek. Uplynulý rok 2012 byl v tomto smyslu velmi úspěšný, protože spolupráce přináší konkrétní výnosy a příjmy, jinak by za ni nikdo neplatil a do spolupráce nevstupoval,“ dodal Závěšický.
Podle něj bude rok 2013 pro Sdružení etapou dalšího rozvoje, při které využije i dotací z EU.