Hlavní obsah

Česká síťovka bojuje o přežití. Roušky rozdává zdarma

Novinky, Petra Ďurčíková

Ekonomické následky pandemie zaznamenává mimo jiné i český textilní průmysl, kde se ročně protočí kolem 57 miliard korun. Mezi firmami, které hlásí dramatický propad tržeb, je i Česká síťovka.

Foto: Česká síťovka

Kampaň Daruj roušku

Článek

Tradice výroby síťových tašek byla v Česku znovuobnovena v roce 2012. Od té doby se vyrobilo přes 800 tisíc kusů populární tašky. Po úspěšných letech nyní firma bojuje o přežití. Výroba se téměř zastavila.

„Loni v březnu se nám podařilo prodat sedm tisíc kusů síťových tašek, letos to byla za stejné období jen tisícovka. Propad v prodeji tedy činí 70 procent, během dubna očekáváme stejný scénář. Zásadně klesly objednávky z jednotlivých prodejen, kam síťovky dodáváme – buď jsou zavřené, nebo samy řeší existenční problémy. Navíc někteří odběratelé v březnu vyrobené zboží už vůbec nepřevzali a za starší dodávky nezaplatili, protože se sami snaží zachránit,“ popsala situaci majitelka značky Česká síťovka Karolína Pechová.

Populární síťové tašky aktuálně česká řemeslná manufaktura téměř nešije, švadleny z chráněných dílen, se kterými firma od začátku svého vzniku spolupracuje, ale nezahálejí.

„Hned po vyhlášení nouzového stavu Česko zaplavily zprávy o nedostatku roušek. I my jsme se rozhodli pomoci a ušili pár set kusů roušek zdarma pro Prahu 7. Zároveň jsme spustili několik kampaní na podporu výroby roušek, které putují na konkrétní místa, kde jsou potřeba,“ uvedla Karolína Pechová.

Bez pomoci zákazníků se zastaví i výroba roušek. Firma neufinancuje materiál a bude muset skončit.

„Stále se snažíme podporovat prodej síťových tašek. Naše výrobní i finanční kapacity jsou omezené, a proto jsme se rozhodli, že za každý nově uskutečněný nákup v našem e-shopu nad 250 korun necháme vyrobit tři roušky z bavlny pro potřebné. Jako první jsme vybrali farní charitu v Dobrušce. Nákupem síťovky nám tak zákazníci pomohou vyrábět další roušky pro ty, kterým chybí, a zároveň zachránit malý český podnik. Současně jsme se rozhodli vyhovět poptávce našich zákazníků po nákupu samostatných roušek, v našem e-shopu jsou v prodeji designové, dvouvrstvé roušky s drátkem kolem nosu. Za každou koupenou roušku věnujeme jednu potřebným,“ řekla Karolína Pechová.

V souvislosti s koronavirem zaregistrovalo problémy 90 procent firem. Pokud by současný stav trval déle než tři měsíce, vážný problém s udržením společnosti by podle Svazu průmyslu a dopravy mělo zhruba 70 procent tuzemských podniků.

„Věříme, že se situace během května zlepší a pomalu se vrátíme k našemu řemeslu - tedy šití síťových tašek. Prozatím práci pro švadleny, se kterými spolupracujeme, máme, režim, ve kterém nyní pracujeme, je ale dlouhodobě neudržitelný. Spolupracujeme se šesti dílnami. Kromě toho pro nás pracují i švadleny z domova, což využívá mnoho aktivních žen v důchodu. Dohromady pro nás šije 40 lidí. Snažíme se přežít, výroba roušek, které primárně poskytujeme zdarma, nás sice těší, ale neuživí, bez zákazníků zbankrotujeme a je pravděpodobné, že to nebude trvat dlouho,“ uzavřela Karolína Pechová.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám