Hlavní obsah
Petr Vabroušek při triatlonu VALACHY MAN v roce 2012 Foto: archiv VALACHY TOUR

Čerstvý mistr Petr Vabroušek si dovolenou zpestří netradičním triatlonem na Valašsku

Nejznámější český Ironman Petr Vabroušek, který o uplynulém víkendu získal již pojedenácté titul Mistra ČR v dlouhém triatlonu, nabírá nyní síly do dalších závodů na dovolené v Resortu Valachy ve Velkých Karlovicích v Beskydech. Ani o prázdninách si ale neodepře atmosféru závodění.

Petr Vabroušek při triatlonu VALACHY MAN v roce 2012 Foto: archiv VALACHY TOUR
Čerstvý mistr Petr Vabroušek si dovolenou zpestří netradičním triatlonem na Valašsku

V pátek 8. srpna se zapojí do terénního triatlonu VALACHY MAN ve valašském Novém Hrozenkově. Zatímco jeho doménou jsou ultra dlouhé tratě, VALACHY MAN představuje krátkými distancemi naprostou výjimku v jeho sportovním programu. 

Na VALACHY MANa se vracíte již potřetí. Čím vás oslovil?

Líbí se mi jeho uvolněná pohodová atmosféra, netradiční formát individuální časovky i všem dostupné objemy. Ideální triatlon pro někoho kdo si chce vyzkoušet svůj první nebo třeba užít pěkný den, do kterého se může zapojit celá rodina.

Trasa VALACHY MANa se výrazně vymyká vaší nejoblíbenější distanci. Jak je pro vás závod na krátké trati náročný?

Je více než desetkrát kratší, než má oblíbená distance Ironmana. Pokud bych měl ambice na celkové vítězství a snažil se na něj co nejlépe připravit, bylo by to hodně náročné. Rychlost potřebnou k takovémuto sprintu už dávno nemám. Stejně tak si moc netykám s technikou jízdy na MTB. Cílem pro mne je se hlavně zúčastnit, udělat radost všem soupeřům, kteří mne porazí, a užít si krásný den s rodinou.

Triatlony mívají většinou hromadný start, zatímco VALACHY MAN vsadil na start intervalový...

Určitě je to ideální formát pro začínajícího triatleta, který by mohl mít obavu z hromadného startu, jenž se u takto krátkých závodů a početného startovního pole často mění na boj o život. Pro mne je to příjemné zpestření, protože je to jediný intervalový triatlon v roce, kterého se účastním.

Co byste poradil sportovcům, kteří se triatlonu věnují jen příležitostně? Jak rozložit síly?

Záleží na tom, co má dotyčný ve sportu za sebou. Objemy jsou relativně krátké. Ten, kdo má za sebou cyklistický nebo běžecký maratón, nemusí mít velké obavy, že nevydrží až do cíle. Pro někoho, kdo nic delšího za sebou nemá, může jít o výrazně vytrvalostní zátěž.

Nesnažte se urvat vše do kopce a pak šlapat volněji v rovinatých pasážích, pro nejlepší čas je ideální rozložit intenzitu co nejrovnoměrněji od startu plavání až do cíle běhu. Raději spíše zvolna přidávat, než únavou zpomalovat. Pokud kvalitně pojíte 2 - 3 hodiny před startem, nemusíte při závodě jíst už nic a vystačíte s velkou lahví iontového nápoje (ne vodou – to byste si koledovali o křeče). Navíc můžete přidat před startem pár tablet proti křečím a třeba gel ve druhém depu (zapít trochou vody).

Na VALACHY MANovi bude startovat i váš syn Filip, který si právě zde v roce 2011 vyzkoušel triatlon vůbec poprvé a od té doby už se zúčastnil řady dalších závodů.. Vypadá to, že se vydá ve vašich šlépějích?

Závody ho baví, ale systematickému tréninku s vidinou skvělých výsledků se zatím nevěnuje. Prostě si užívá pohyb volným prostorem, ve vodě, na kole, při běhu nebo třeba na lyžích…. Nedávno v rámci Krkonošmana dokonce svou kategorii vyhrál, takže je občas radost i z výsledku.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků