Článek
V jejích prostorách je mimo jiné instalována i moderní poloautomatizovaná linka, která v minulém týdnu vyrobila jubilejní 750 000. součástku brzd pro luxusní německé limuzíny.
„Během ročního provozu vzešlo z této výrobní linky více než 750 tisíc kusů součástí brzdového třmene pro automobilku Mercedes,“ uvádí Zbyněk Rozsypal obchodní ředitel Kovárny VIVA, a. s. „Využití nové linky nám umožňuje držet produktivitu výroby na velmi vysoké úrovni a společně s inovativní technologií samotného kování je jedním z hlavních důvodů, že se nám podařilo tuto významnou zakázku do Zlína získat.“
Budova č. 72 pochází z roku 1932, kdy se v Baťově koncernu úspěšně rozvíjelo strojírenství, které Tomáš Baťa výrazně podporoval. Původně budova sloužila jako slévárna šedé litiny, později se stala součástí ZPS, ale v posledních letech byla nevyužitá a pouze chátrala. Kovárně VIVA se ji podařilo zachránit před úplným zničením, když do její rekonstrukce vložila téměř 30 miliónů Kč a zbudovala zde dvě moderní tvářecí linky za více než 110 miliónů Kč.