Hlavní obsah

Břeclav škrtá peníze na investice, na propagaci ne

Novinky, Redakce Novinky.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čtyřiadvacet otočných poutačů, tak zvaných rollboardů, nechala za 2,4 miliónu korun vyrobit a z velké části v okolních městech a obcích rozmístit břeclavská radnice. Sklidila za to kritiku opozice pro nesmyslné utrácení.

Foto: PRÁVO - Milan Vojtek

Rollboard, který láká na památky Lednicko-valtického areálu, si rovněž vysloužil kritiku.

Článek

Zastupitelům se nelíbí přemrštěné částky za jednotlivé položky investice i fakt, že Břeclav investuje do zařízení rozmístěných mimo vlastní katastr. Pokud byla skutečně potřeba budovat poutače, pak se na jejich výrobě měl podílet především svazek obcí Lednicko-valtického areálu, míní opozice.

Jen nedávno oznámil starosta Dymo Piškula (SNK ED) zastupitelům, že pro nedostatek financí nelze podpořit stavbu kruhového objezdu u pošty či zvýšení kapacity mateřských škol. Na rollboardech nebylo třeba šetřit, i když položky více než dvoumiliónové akce jsou přinejmenším podivné. Třeba sto tisíc na projednání umístění a dalších 150 tisíc na vyjednání povolení.

Že je obojí totéž, napovídá i odpověď z radnice. „Položka projednání umístění je například identifikace vlastníků příslušných pozemků, jejich oslovení a z toho vyplývající povolení. Za položkou vyjednání povolení je například vyřízení stavebního povolení, bude-li třeba a podobně,“ uvedla vedoucí oddělení zahraničních vztahů a TIC Lenka Bartošová.

Za několik telefonátů a setkání dodavatele se starosty Břeclav vynaložila celkem 250 tisíc korun. Dalších 360 tisíc odčerpalo z městské pokladny zpracování podoby rollboardů. „Hlavní podstata spočívala ve vytvoření filozofie systému tak, aby byla především splněna podmínka navigace a orientace. Stejně důležitý byl návrh typu nosiče, a teprve až jeho součástí jsou obsahové informace,“ hájí výdaj Bartošová. Vynaložit 2,4 miliónu za čtyřiadvacet, z velké části identických poutačů, je podle odborníka z jiné místní reklamní agentury zlatý důl, náklady na pořízení jsou zlomkem vyinkasované částky.

„Nechápu politiku města. Na potřebné věci nejsou peníze. Utrácíme za předražené rollboardy mimo Břeclav nebo za miniatury, které také nepotřebujeme. A na skutečně potřebné investice, jako je modernizace koupaliště, se nedostává,“ řekla zastupitelka Dagmar Adámková (nez.).

Reklama

Výběr článků

Načítám