Hlavní obsah

Tatrovky začnou africký Dakar se ztrátou

– TAUZÁR

Španěl Isidre Esteve Pujol na KTM a lídr soutěže automobilů Stéphane Peterhansel z Francie vyhráli 4. etapu dakarské rallye vedoucí do Tauzáru v Tunisku. V kamionech slavil 2. etapové vítězství Johannes De Rooy z Nizozemska. Tomáš Tomeček byl šestý, Karel Loprais jedenáctý a jejich tatrovky si připsaly dvě, respektive dvě a půl minuty ztráty.

Foto: Pavel Jaňurek

Ilustrační fotografie - CAS 15 Atego.

Článek

Měřený úsek měl naposledy v tomto ročníku - vyjma závěrečného prologu - pouze symbolický charakter, soutěžící z celkových 463 kilometrů jeli na čas pouze 25. Pondělní speciální zkouška páté etapy z Tauzáru do Al-Burmy (494 km) už bude měřit téměř 300 kilometrů, což je pětinásobek dosud celkově odjetých časovek.

"Toto je africká rallye, ne evropská. Teprve teď Dakar opravdu začíná," prohlásil během šestatřicetihodinové cesty trajektem z Valencie do Tuniska Kenžiro Šinozuka, vítěz rallye z roku 1997 a vloni druhý. Nejrychlejší motocyklista čtvrté etapy se v celkovém pořadí posunul na sedmé místo, vedení uhájil i nadále Richard Sainct na KTM, který v neděli na čtvrtém místě ztratil na Esteve Pujola minutu. Josef Macháček se čtyřkolkou yamaha se umístil v šesté desítce a je celkově třicátý. Oldřich Bražina se posunul na pětačtyřicáté místo.

První vážnější zranění na Dakaru utrpěl po pádu španělský motocyklista Garcia Mochales, kterého s dvojnásobnou zlomeninou paže přepravila helikoptéra do nejbližší nemocnice v Tunisu.

Peterhansel upevnil pozici

Peterhansel, který vyhrál Dakar šestkrát v sedle motocyklu, si upevnil celkové vedení už druhým etapovým prvenstvím. Zatím letos neskončil hůř než druhý a před maratónskými etapami má náskok minuty a půl na Giniela de Villierse z JAR na nissanu.

Celkovému pořadí kamionů vládnou nadále otec a syn De Rooyové, starší Johannes ale zvýšil svůj náskok na Gerarduse už na dvě minuty. Pátý Loprais ztrácí pět minut a sekundu, Tomeček je jen o šest sekund pomalejší. Martin Macík s liazem na 18. místě už ztrácí téměř čtvrt hodiny.

"Dnešní speciálka byla opět krátká, zahřívací, ale nepříjemná pro náklaďáky, protože na ní byly úzké průjezdy vegetací," hlásil Tomečkův tým prostřednictvím elektronické pošty v době, kdy se vydal na 349 kilometrů dlouhou spojovací část etapy do Tauzáru.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám