Hlavní obsah

Hyundai Genus může být konceptem pro "české" auto

Tým návrhářů z Rüsselsheimu vyvinul Genus jako vůz segmentu D, přitažlivý pro mnoho cílových skupin. Hyundai jej označil sice jako kupé 2+2, ale měl by nabídnout prostor jako kombi. Spekuluje se, zda by tohle nemohl být koncept vozu, jenž by se měl vyrábět v nové továrně v Nošovicích, pokud tu Hyundai podnik opravdu postaví.

Hyundai Genus může být konceptem pro "české" auto

Nový koncept Hyundai Genus má v sobě kombinovat prvky z mnoha různých kategorií automobilů - kupé, SUV, kombi a rodinné MPV. Všechny mají jisté přednosti, jež měly být spojeny do jednoho celku.

Velký rozvor kol, snížený převis vepředu a vzadu a pevné postavení umožňují vyšší komfort v interiéru a nosnost. Aby bylo docíleno všestrannosti, je v podlaze vozu zabudován otvor, který lze otevřít a vyjmout z něj sklápěcí lavici. Tato lavice se po vytažení opírá o práh zavazadlového prostoru a spolu se zasunovací deskou skrytou v nárazníku vytváří víceúčelovou externí sedací plochu. Zasunovací desku lze rovněž využívat samostatně k transportu kol a dalšího sportovního vybavení.

Díky vestavěnému nosníku typu B tvoří boční okna jednolitou linii. Tato okna jsou plně otevíratelná. Společně s velkou panoramatickou střechou umožňují velmi dobré spojení s okolím a prosvětlují interiér.

Také interiér nabízí jednoduchost a přitom kompletní zabezpečení komfortu. Přístroje jsou sdružené do jednoho panelu na středu přístrojové desky, zatímco za volantem jsou pouze projekční informační přístroje. Nenajdete zde žádnou páku ruční brzdy či převodovky - vše je ovládáno automaticky.

Vůz s rozměry 4750 x 1870 x 1565 mm na rozvoru 2850 má pohon všech kol s ráfky o průměru 20". Jako pohonná jednotka byl vybrán vznětový čtyřválec o objemu 2,2 l.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků