Hlavní obsah

Udělali jsme si čistou radost, shodují se autoři vesmírného skateboardingu

Novinky, Jakub Štěpánek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ještě před pandemií by na podobný počin kvůli komerčním zakázkám nebyl prostor. Nyní však uzrál ideální čas na spojení skateboardingu a videomappingu, což vyústilo v projekt, který by se dal označit za „vesmírný skateboarding“. Ten mají kromě jezdců na svědomí fotografové Dan Vojtěch a Martin Přívratský.

Foto: Dan Vojtěch/Tomorrow 55 Studio

Projekt vesmírného skateboardingu nemá ve světě obdoby.

Článek

Nápad, v němž se prolíná svět fotografie, natáčení, skateboardingu a videomappingu, se zrodil v hlavách fotografů v době, kdy je na podobné projekty dostatek času. „Využili jsme pozastavení ekonomiky v covidové době k tomu, abychom si udělali čistou radost,“ shodli se tvůrci projektu, který se začátkem prosince uskutečnil v krytém skateparku Red Bull MaxSpace v areálu pražské Pragovky.

Foto: Dan Vojtěch/Tomorrow 55 Studio

Skateboardisté jezdili prakticky poslepu.

Příprava zabrala celkem tři dny, kdy se do šestimetrové výšky umisťovaly projektory, zapojovaly se stovky metrů kabelů a vše se následně propojovalo do počítače. Videoartovou část mají na svědomí umělci ze studia Lunchmeat.

„Byli jsme tam týden, ale různě jsme upravovali nastavení i v průběhu natáčení a focení. Videomapping je vlastně živé umění, chová se to jako živý organismus, takže každý den vznikaly originální projekce,“ vysvětlil Přívratský, který natáčel skateboardisty na pohyblivé scéně, zatímco jeho kolega tvořil v prostředí unikátní fotografie.

Při projektu bylo zapotřebí řešit celou řadu nestandardních situací. Pro skateboardisty nebylo jednoduché se pohybovat v prostředí, kde jezdili přes nasvícené překážky v podstatě poslepu.

Foto: Dan Vojtěch/Tomorrow 55 Studio

Příprava zabrala tři dny.

Během natáčení a fotografování si zase tvůrci museli poradit se světelnými podmínkami. Projektory promítající pohyblivé geometrické obrazce nevytvářejí dostatek světla, ale blesky by zase mohly rušit scénu vytvořenou videomappingem. K tvorbě byla potřeba hromada techniky od zrcadlovek a bezzrcadlovek Nikon až po GoPro Max.

„Blesky musely být nastavené tak, aby nesvítily na samotnou projekci, protože by ji ‚přesvítily‘ a vymazaly promítané vzory. Proto jsem používal reflektorové nástavce a voštiny. Bylo třeba hodně přemýšlet, jak blesky vhodně rozmístit, aby jednak nepřekážely jezdcům, a také aby byly vhodně zakomponované do záběru,“ popsal Vojtěch technickou stránku projektu „vesmírného skateboardingu“, jenž nemá ve světě obdoby.

Reklama

Výběr článků

Načítám