Hlavní obsah

Vejdělkovy Ženy v pokušení budou svádět divadlo i Francouze

Právo, Věra Míšková

Do podoby divadelního muzikálu se režisér Jiří Vejdělek chystá převést svůj film Ženy v pokušení, který se stal s miliónem a čtvrt filmových diváků hitem roku 2009.

Článek

Na přípravách muzikálu se pod taktovkou producenta Tomáše Hoffmana podílí s Vejdělkem František Soukup ze skupiny Nightwork. Kromě toho se chystá francouzský remake filmu, smlouva o poskytnutí práv už je podepsaná. „Předpokládám, že teď Francouzi ladí scénář a hledají herecké obsazení,“ řekl na karlovarském festivalu, kde tvůrci oba projekty představili, Tomáš Hoffman.

Rozhodně nechci jen přepsat filmový scénář, jde mi o přenos do divadelního tvaru, který by měl bavit, ale zároveň by měl mít i schopnost vyvolat silnější emoce
Jiří Vejdělek

Pokud jde o divadelní muzikál, myšlenka na něj je prý starší než film. „Nevěděli jsme ale o muzikantovi, kterému bychom chtěli hudební stránku svěřit, a nevěděli jsme ani, jak do toho. S Frantou jsme se pak sešli na filmu, a tak jsme ten nápad oprášili,“ řekl Vejdělek.

František Soukup se prý až dosud muzikálové tvorbě bránil, protože měl pocit, že jich je u nás až dost. „Na tomto se mi líbí současné téma, které se týká dnešních lidí - historie mě nebaví. Je to pro mě výzva, mám z toho obavy, ale zároveň se moc těším,“ přiznal Soukup.

Objeví se opět Vojta Dyk?

Zda se v muzikálu objeví stejné herecké obsazení jako ve filmu, zatím není jasné. Nabízí se samozřejmě především Vojta Dyk, je ale otázka, jak se podaří skloubit časovou náročnost muzikálu s jeho programem. Také další obsazení je věcí budoucího castingu.

„Rozhodně nechci jen přepsat filmový scénář, jde mi o přenos do divadelního tvaru, který by měl bavit, ale zároveň by měl mít i schopnost vyvolat silnější emoce. Budu tedy hodně upravovat, dost prostoru musí dostat hudba, která by neměla být jen součástí děje, ale přál bych si, aby jednotlivé písničky mohly existovat i bez ohledu na představení,“ řekl Vejdělek.

Muzikál Ženy v pokušení tak naváže na podobné projekty v zahraničí, kam se filmaři - divadelníci chtějí jet ještě před hlavním začátkem práce podívat a přiučit. Zkušenosti mohou čerpat například z Billyho Elliota, který na plátně a pak i na jevišti režíroval Stephen Daldry, Pravá blondýnka nebo nejnověji oceněný Once.

Reklama

Výběr článků

Načítám