Hlavní obsah

Vary ve vašem kině. Výběr festivalových filmů bude cestovat po Česku

To nejlepší z karlovarského filmového festivalu se po jeho skončení od 9. července objeví také v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci, Hradci Králové a dalších městech díky akci Vary ve vašem kině.

Vary ve vašem kině. Výběr festivalových filmů bude cestovat po Česku

Bude to love-story Studená válka oscarového režiséra Pawła Pawlikowského, nejočekávanější severský thriller roku Tísňové volání a rodinné balení lásky z předměstí Rio de Janeira Mama Brasil.

„Oba byli silní a báječní lidé, ale jako pár byli jedna velká nekonečná katastrofa,“ vzpomíná na svoje rodiče režisér milostného příběhu Studená válka Paweł Pawlikowský. Zula a Wiktor, čtyřicet let se rozcházeli a scházeli, hledali se a ubližovali si na obou stranách železné opony, inspirovali Pawlikowského k natočení „tajuplného, nádhernou hudbou a brilantní choreografií protknutého, vizuálně okouzlujícího snímku,“ jak píše deník The Guardian.

Kunderovsky laděným milostným eposem navazuje Paweł Pawlikowský na úspěch oscarové Idy. Za dílo nabité elektrizující hudbou i obrazovou krásou byl na festivalu v Cannes odměněn Cenou za nejlepší režii.

Tísňové volání

„Nápad na tento film mi vnukla situace, kdy jsem se náhodou dostal ke skutečnému tísňovému volání od unesené ženy. Jela v autě, a protože seděla vedle únosce, musela mluvit v náznacích. Nejdřív mě zaujalo samotné napětí v tom telefonátu, jako kohokoli, kdo jej slyšel, ale pak jsem začal přemýšlet nad tím, co je na něm vlastně tak poutavé,“ vypráví režisér Gustav Möller o tom, jaký moment ho inspiroval k natočení jeho prvního celovečerního filmu Tísňové volání.

Tísňové volání – teaser

Video: KVIFF

„I když jsem slyšel jen zvukový záznam, živě jsem to viděl před očima. Viděl jsem tu ženu, auto, v němž seděla, silnici, kudy jela, a dokonce i únosce vedle ní. Pak mi došlo, že každý, kdo by ten telefonát slyšel, by si ho vizualizoval jinak: viděl by jinou ženu, jiného únosce atd. Mým cílem bylo vytvořit napínavý thriller založený na hlavní postavě, ale ještě k tomu jsem chtěl, aby si každý divák z jeho sledování odnesl svůj vlastní jedinečný zážitek,“ dodal.

Gustav Möller, jeden z nejslibnějších tvůrců nové dánské filmové generace, uvádí nejočekávanější thriller roku oceněný milovníky severských detektivek Cenou diváků za nejlepší zahraniční film na filmovém festivalu Sundance a Cenou diváků z Mezinárodního filmového festivalu v Rotterdamu.

Scénář k filmu Mama Brasil napsal režisér Gustavo Pizzi s protagonistkou hlavní role, jeho bývalou ženou Karine Teles (Irene). „V mnohém se také našim životům podobá,“ vypráví režisér. „Oba jsme odešli z domova velmi mladí: mně bylo 16 a Karine 17. Když jsem odešel z domova, díval jsem se jen dopředu. Vůbec jsem se nestaral o rodiče nebo bratry, kteří tam zůstali. Ale když jsem se stal otcem, začal jsem přemýšlet o minulosti. Naši rodiče nám přijeli do Ria pomoct a tehdy jsme se začali bavit o tomto filmu. Řekl jsem rodičům: ,Muselo pro vás být těžké, když jsem odešel.‘ Nic moc na to neřekli, ale jejich oči mi prozradily všechno, co jsem potřeboval vědět. Došlo mi, že musím tenhle příběh vyprávět.“

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků