RECENZE: Neviditelný. Vypiplaná žánrovka pro milovníky strašidelných příběhů

Neviditelný je další z amerických hororů/thrillerů, kde osamělá hrdinka musí přesvědčit okolí, že ji chce zabít psychopat, i když se všem zdá, že blázen je spíše ona. Nebude to mít lehké, protože nepřítel je tentokrát prostě neviditelný.

Trailer k filmu NeviditelnýVideo: Cinemart

Strašidelná akční popcornovka režiséra Leigha Whannella je volně inspirována příběhem H. G. Wellse. Už v roce 1933 ho poprvé zfilmoval režisér James Whale s Claudem Rainsem a Glorií Stuartovou. Film Neviditelný muž byl mimo jiné uložen do amerického národního registru, kde se archivují nejvýznamnější staré filmy pro budoucí generace.

Hlavní postava nové verze, Cecilie v podání Elisabeth Mossové, se zapletla s psychopatickým vědcem. Vynálezce Adrian ji izoluje v luxusním domě a neustále ji kontroluje. Jednoho dne se Cecilie rozhodne k nočnímu útěku a později se dozví od právníka velmi překvapivou zprávu - vynálezce spáchal sebevraždu a dokonce jí odkázal miliony dolarů. Cecilii se zdá, že to celé nějak nesedí a že ji někdo neustále pozoruje. Řekne to dobrému příteli, který pracuje u policie, ale ten jí nevěří. Když se pak dozví, že uhodila jeho dceru, odmítne se s ní bavit a rozejdou se ve zlém.

Z filmu Neviditelný

Stejně tak se od hlavní hrdinky odvrací sestra, která se domnívá, že od ní dostala urážlivou zprávu, a Cecílie skončí v hlídaném psychiatrickém ústavu pro nebezpečné pacienty, kde teprve nastane ten pravý boj o život plný akce a nečekaných zvratů.

Ve scénáři se najdou i chybičky. Není třeba zřejmé, proč policistova dcera tvrdí, že ji doma uhodila Cecilia, když je zcela evidentní, že to nemohla být ona. Ani nebyla dost blízko, aby se jí dotkla. Zvláštní je i rychlost, s jakou hrdinku zavřou a jindy ji zase úřady okamžitě propouštějí, i když minutu předtím byla považována za nebezpečnou vraždící ženu. Žádný soud přitom neproběhne.

V rámci béčkových žánrů jde ale o velice dobře natočený snímek, kde se nešetřilo dolary ani nápady. Triky a kamera jsou na vynikající úrovni, herecké výkony také. Scény z psychiatrie působí děsivě a vzdáleně připomínají legendárního Terminátora 2 a nemocnici Pescadero, kde se bojovná Sarah postavila s Arnoldem Schwarzeneggerem proti zlému T 1000. To vše dělá z Neviditelného velice slušnou podívanou, přestože jde v podstatě jen o další variaci na mnohokrát viděné.

Celkové hodnocení: 70%

RECENZE: Sviňa. Film o kauze Kuciak je oficiálně „fiktivní“

Film