Hlavní obsah
Vilém Veverka provedl premiéru skladby, která byla napsána pro něho. Foto: Barbora Hrdá

Veverka a Vondráček nadchli pražské publikum

Dva mladí sólisté byli hvězdami dvou různých koncertů klasické hudby, které se odehrály v minulých dnech v Praze. Oba přesvědčili o svých interpretačních kvalitách.

Vilém Veverka provedl premiéru skladby, která byla napsána pro něho. Foto: Barbora Hrdá
Veverka a Vondráček nadchli pražské publikum

S Pražskými symfoniky FOK vystoupil ve středu a ve čtvrtek hobojista Vilém Veverka ve světové premiéře koncertu Jiřího Gemrota ve Smetanově síni a v pátek vrcholil třídenní cyklus koncertů České filharmonie s klavíristou Lukášem Vondráčkem v Rudolfinu, kde přednesl Beethovenův Koncert č. 3 c moll.

Koncerty České filharmonie ve zcela zaplněném sále měly sice změnu dirigenta, když místo hvězdného Itala Fabia Luisiho zaskakoval mladý Brit Ben Gernon, ale v programu s díly Mozarta, Beethovena a Brahmse se to neprojevilo nijak záporně.

Gernon v černém triku pod tmavým sakem nechal Vondráčka zcela vyniknout vyváženým podílem bravurní techniky, dynamiky a citovostí v lyrických místech díla. Byl to Vondráčkův návrat, jak se patří, a publikum nešetřilo ovacemi.

Ty získal i ve Smetanově síni Vilém Veverka, jehož podání Gemrotova Koncertu pro hoboj lze nazvat ideálním. Koneckonců ho autor napsal pro něj. Melodické a přístupné dílo podal energicky, zcela ovládl sál a ve dvacetiminutové skladbě hrané bez pauz a s menším obsazením orchestru exceloval. Dirigent Tomáš Netopil se postaral s FOK o velký večer i podáním děl Ravela a zejména závěrečnou Berliozovou Fantastickou symfonií.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků