Hlavní obsah
Foto: Petra Jüngerová

The Dresden Dolls nabídnou temný kabaret

V pražském klubu Abaton vystoupí v podnělí 28. 2. americké duo The Dresden Dolls, které na současné hudební scéně představuje skutečně výjimečný zjev. Nezvyklé je už jeho obsazení, zpívající pianistku Amandu Palmerovou doprovází jen bubeník Brian Viglione, který Právu poskytl rozhovor. Ve své tvorbě spojují odkaz brechtovských písní a kabaretu se šansonem, blízká je jim i temná rozervanost Nicka Cavea.

Foto: Petra Jüngerová
The Dresden Dolls nabídnou temný kabaret

Co vás přivedlo ke kabaretu?

Vyšli jsme z divadla. Amanda má značné zkušenosti s hudebním divadlem a já jsem také v jednom malém působil.

Ve vašich písních je slyšet vlivy Brechta a Weilla.

Ano, oba mě zaujali. Do kabaretní hudby můžeme vnášet politická témata, a to je jeden z důvodů, proč ji máme rádi. To ale neznamená, že bychom kázali. Jen nabízíme lidem možnost, aby o sobě mohli přemýšlet. Nechceme jim dávat přímé vzkazy typu "zabijte prezidenta...]"

Je překvapivé, že takto zaměřená kapela pochází z USA.

Pocitově je tento druh kabaretu nesporně evropská záležitost, podobné typy představení se ale objevovaly všude. Ve dvacátých letech, tedy v době, kdy se v Americe rozmáhal jazz, byl kabaret i na Harvardu. V té době byl tento druh kultury silný i v USA.

Obraťme se ke koncertu. Budete hrát jen sami dva, nebo přijedete i dalšími muzikanty, třeba s těmi, s nimiž jste nahrávali desku?

Na koncertech vystupujeme jen s bicími a pianem. Zkoušeli jsme spolupracovat s dalšími muzikanty, ale funguje to nejlépe mezi námi dvěma. Ve dvojici máme větší svobodu, než když další lidé přinášejí svá pojetí.

Mluvíte o volnosti. Znamená to, že budete improvizovat?

Rozhodně. Asi tak padesát procent hudby je postaveno na improvizaci. Koncert má základní rámec, který naplňujeme, ale v tom, jak nahráváme jeden druhému i publiku, si ponecháváme velkou volnost. To dělá show zajímavou pro nás i diváky.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků