Hlavní obsah

RECENZE: Zuřiví reportéři Voříšková a Bartoška

Novinky, Stanislav Dvořák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nadějná minisérie Reportérka podle scénáře Josefa Klímy začíná na ČT1 1. února od 20.00. Nabízí napínavý příběh, celkem realistický pohled do světa dnešních médií a špetku humoru.

Foto: Česká televize

Tereza Voříšková a Jiří Bartoška jako kolegové z redakce

Článek

Je s podivem, že v českém prostředí neexistuje žádný novější film, který by se seriózně zaměřil na média jako na hlavní téma. Reportérka se do toho pustila a hlavně díky Klímovi vypadá úvod série velmi dobře. Natočeny jsou tři díly, ČT prý počítá s dalšími.

Scénář rozehrává mimořádně vážná témata – nezodpovědnost majitelů médií, tlak na komerci, politické tlaky, nástup tupých, ale hrabivých snaživců (zde v podání Václava Jiráčka a Jaroslava Plesla), kteří sice neumějí psát, ale mají talent na podrazy a rádi se hádají, kdo má lepší sportovní vybavení.

Nejvtipnější je scéna, kdy se jeden z nich snaží svádět začínající redaktorku v autě, ale neodhadne situaci. Fungují také drobné jedovaté komentáře v redakci. Jak říká starý reportér Vlach: poměřují si, kdo má většího.

Foto: Česká televize

Hrdinka Reportérky je trochu povrchní a ledacos neví, ale pracuje na sobě.

Mladá Hedvika (Tereza Voříšková) přichází do redakce a má pracovat pod dohledem nejstaršího reportéra Vlacha (Jiří Bartoška). Na postavě Hedviky jen trochu zaráží, že téměř nic neví. Nastoupí do seriózního týdeníku, přitom v češtině nevyniká a nechápe, že reportáž musí mít zdroje. Její amatérský přístup scénář částečně vysvětluje tím, že dosud pracovala jako au-pair a psala si jen blog, nelze tedy předpokládat, že má vystudovanou žurnalistiku ani jinou VŠ.

Hedvika není černobílá postava. Chce být dobrá, ale je poněkud zdivočelá a má sklony k povrchnosti, což jí Vlach vyčítá. Obrací se proto naivně na podrazáckého zástupce šéfredaktora, který ji pochválí a současně zmanipuluje takovým způsobem, že se nestačí divit.

Mezi začínající Voříškovou a mudrujícím Bartoškou to celkem pěkně jiskří. Základem všeho je ovšem scénář autora, který zná prostředí, umí vystavět příběh a dívat se kolem sebe.

Celkové hodnocení: 75 %

Reklama

Výběr článků

Načítám