RECENZE: Lindemann se u nechutností usmívají

Skills In Pills je první album projektu pojmenovaného Lindemann. Tvoří ho Till Lindemann, zpěvák německé kapely Rammstein, a Peter Tägtgren, znamenitý švédský multiinstrumentalista a producent známý například ze sestav Pain nebo Hypocrisy.

Lindemann: Skills In Pills

Till Lindemann dosud psal texty především v němčině. Tentokrát, asi aby se vyhnul připodobňování nového projektu k Rammstein, zvolil angličtinu. Obsah ale neposunul. I takto je drsný, vulgární a někdy až nechutný. Nebere si servítky, nestanovil si žádné hranice. Na desce pozpěvuje třeba o potratech (Praise Abort), prášku na cokoli (Skills In Pills), sexu s tlustými ženami (Fat), rybaření jako podobenství sexu (Fish On), touze být kovbojem (Cowboy), o močení (Golden Shower) nebo zlaté horečce a zřejmě i drogách (Yukon).

Hudba je mixem agresivního industriálního rocku, který charakterizuje Rammstein, a progresivního metalu, jenž je doménou Tägtgrenových projektů. Výrazný je vklad elektroniky, slyšet jsou akustické zvuky piana či smyčců, to vše funkčně přispívá k bohatosti soundu.

Lindemann si totiž uvědomují, jak lehce mohou být zaměnitelní, a tak pozorně hlídají, aby jejich skladby nebyly podobné těm od Rammstein.

Ve Fish On to ale úplně neuhlídali, z ní jsou Rammstein slyšet i s melodií Reise, Reise.

Pointa alba Skills In Pills je ovšem ta, že jde vlastně o legraci. Tihle dva mají své práce dost, a tak se vlastně jen sešli, aby pozlobili svět a nahráli desku, která bude provokativní, ale nebude ubližovat. Pravda, možná se o písni opěvující potraty bude v některých částech světa diskutovat, ti dva z kapely Lindemann se přitom ale budou nejspíš culit. Mimochodem, Till Lindemann – jak to známe z Rammstein – na albu spíše hovoří a deklamuje. V písni Yukon se ale vypnul k úctyhodnému melodickému výkonu a vlastně tak určil skladbu, která by klidně mohla být pro kapelu Lindemann vývěsním štítem.

Lindemann: Skills In Pills
Warner Music, 40:26