Soubor Akoreacro nabízí poezii i špičkovou akrobacii. Foto: archiv Lední Letná

RECENZE: Akoreacro rozdává poezii, smích a radost

Ještě po dva dny je možné na pražském Výstavišti vidět představení Klaxon francouzského souboru nového cirkusu Akoreacro, který hraje ve vlastním šapitó v rámci festivalu Lední Letná. Prosincový program je odnoží mezinárodního festivalu Letní Letná, který od roku 2004 nabízí vždy koncem srpna na pražské Letné špičková představení nového cirkusu.

Takovým je i Klaxon francouzského Akoreacro. Pět hudebníků a šest akrobatů, deset mužů a jedna dívka, ale všichni dohromady tvoří jeden celek, který víří manéži, ale zároveň každý z nich má svou tvář, svou nezaměnitelnou osobitost, svůj příběh. Hudebník se mění v artistu a artista v hudebníka, ale ani věci tu nemají své jisté pozice - violoncello se stává dívkou a naopak, klavír obíhá manéž jako cirkusový kůň a z pianisty je rázem krasojezdkyně. Ze zametače manéže zase v mžiku virtuózní žonglér, který svůj předlouhý smeták obratně zapojí do hry, houslista hraje ve stoje na hrazdě, špice violoncella balancuje na dlani hráče a dva harmonikáři v objetí hrají na akordeon toho druhého.

Představení Klaxon není pouhým sledem akrobatických výstupů, byť špičková akrobacie je základem produkce, ale poetickým kroužením životem i manéží, v němž podstatnou roli hraje vtip, smích, radost a především hudba, jež dynamizuje a pointuje každou sebemenší akci. A je to hudba provozovaná se skutečným muzikantským citem a chutí. Ostatně po skončení představení pokračuje kapela ve své hudební produkci pro potěchu odcházejících diváků. Klaxon souboru Akoreacro potvrdil výsadní postavení francouzského nového cirkusu.

Festival Lední Letná zve na novocirkusovou oslavu Silvestra pod šapitó.

A kdo by si chtěl splnit sen a strávit v šapitó poslední večer roku, pro toho je na Výstavišti připraven novocirkusový Silvestr s akrobacií, swingem provozovaným sólisty orchestru Melody Makers Ondřeje Havelky i elektroswingem v podání DJs Mackie Messera a dalších specialistů, bude se tančit i zpívat až do půlnoci a do akce se zapojí i hudebníci souboru Akoreacro.

Akoreacro: Klaxon
Lední Letná, psáno z představení 29. prosince 2015 na Výstavišti Praha

Celkové hodnocení: 95 %