Hlavní obsah

Pražské jaro letos konečně i rockové

Novinky, Vladimír Říha
PRAHA

Věru, nenadáli by se příznivci Franka Zappy ze 70. a 80. let, že se skladby tohoto amerického guru alternativní kultury a nekomerčního rocku stanou jednou součástí tak renomovaného festivalu, jako je Pražské jaro. Stalo se, a po jazzu tak byla v sobotu ve Veletržním paláci protržena další žánrová hranice.

Foto: Jan Kaše

Předčítání pohádek

Článek

Festivalu to jen prospělo. Vyprodaný sál, kde převažovali přece jen odrostlejší rockeři a posluchači, mohl v prvním programu z populární řady festivalu nazvaném Pocta F. Zappovi porovnat obě stránky rozsáhlé Zappovy tvorby, kterou netvoří jen rock 60. a 70. let, ale i skladby blízké tzv. Nové hudbě, avantgardněji zaměřené hudbě poválečné éry.

Oba soubory večera - rockový Pražský výběr a na soudobou hudbu orientovaný Agon Orchestra - tak měly těžkou úlohu: přiblížit alespoň zčásti mnohostrannou Zappovu tvůrčí osobnost. Pražský výběr s původním bubeníkem Jiřím Hrubešem a posílený o saxofonistu Mikoláše Chadimu a další muzikanty i se třemi zpěvačkami působil dost nepřipraveně. Kocábovi se nepovedlo ani zapojení filmů se Zappou do vystoupení.

Mnohem lépe vyzněly dva bloky skladeb s Agon Orchestra, kde rovněž posílený soubor (i o hráče ČF!) pod vedením Petra Kofroně exceloval ve ´vážných´ skladbách z alba The Perfect Stranger, a zejména v závěru s orchestrálními úpravami jeho známých rockjazzových skladeb z alba Yellow Shark. Muselo se přidávat, a kdyby Kofroň stihl nastudovat více skladeb, jistě by došlo na všechny. Takto lze jen litovat, že pro pozdní dodání not nedošlo ani na společné hraní obou kapel, v přídavku Peaches In Regalia Agon pouze podpořil Jiří Hrubeš.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám