Hlavní obsah
Klarinetista Wenzel Fuchs a dirigent Pietari Inkinen ve Smetanově síni. Foto: Petr Dyrc

Již druhý koncert s tématem vody předložila dramaturgie orchestru Pražských symfoniků FOK publiku ve středu v pražské Smetanově síni Obecního domu. Šéfdirigent, Fin Pietari Inkinen, se rozhodl k širšímu pojetí tématu. Zvolil skladby Dvořáka (Vodník), Sibelia (Oceanidy) a Debussyho (Moře).

Klarinetista Wenzel Fuchs a dirigent Pietari Inkinen ve Smetanově síni. Foto: Petr Dyrc
Pocta vodě s FOK i Mozartem

Z nich vyšla nejlépe hned úvodní symfonická báseň Vodník Antonína Dvořáka vystavěná dirigentem se stupňováním hrůzného tématu, v níž se zaskvěli i hráči na hoboj a klarinety. Krátké finské Oceanidy byly spíše informačním seznámením s u nás neznámou skladbou, naopak často hrané Moře Francouze Debussyho představilo orchestr ve velkém obsazení i s citlivým vystižením všech nálad.

Velkou pozornost přitáhla i jediná „nevodní“ skladba večera, Koncert pro klarinet a orchestr A dur K 622 W. A. Mozarta, stěžejní dílo všech klarinetistů. V ní hostoval v Praze Rakušan Wenzel Fuchs, sólový klarinetista Berlínských filharmoniků. Hrál ho na klasický klarinet, a ne na basetový, na který se v poslední době většinou hraje.

Ocenit lze především jeho bravurní techniku, ve skladbě by ale neškodilo více barevnosti v projevu, jež by podání obohatila. „Vodní“ koncert FOK byl nesporně dramaturgickým obohacením sezóny.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků