Hlavní obsah
Pohled na účinkující ve středečním koncertu při uvedení filmové hudby Howarda Shorea Pán prstenů. Nahoře sbor s jedním z dětských sólistů. Foto: Petr Dyrc

Převážně mladé publikum zaplnilo ve středu pražskou Smetanovu síň při koncertě Pražských symfoniků FOK věnovaném hudbě ze dvou eposů.

Pohled na účinkující ve středečním koncertu při uvedení filmové hudby Howarda Shorea Pán prstenů. Nahoře sbor s jedním z dětských sólistů. Foto: Petr Dyrc
Pán prstenů porazil Nibelungy

Dramaturgie FOK po loňském spojení skladatelů Johna Williamse a Gustava Holsta pokračovala v podobném duchu a spojila v jednom večeru Wagnerovu hudbu z operní tetralogie Prsten Nibelungův a filmovou muziku Howarda Shorea z trilogie Petera Jacksona Pán prstenů. V pomyslném souboji zvítězil Kanaďan Shore nad německým klasikem.

Dirigent Rastislav Štúr diriguje pražské symfoniky FOK.

Foto: Petr Dyrc

Nejen zájmem mladého publika, ale i orchestrálním provedením. Slovenský dirigent Rastislav Štúr vybral sice z Wagnerovy tetralogie nejznámější nezpívané části, ale ty vyzněly dost chladně a bez potřebného patosu. Mnohem lépe se vyrovnal s hudbou ze zfilmované Tolkienovy románové ságy ze světa hobitů a elfů. Oscarová muzika vybraná z celé trilogie měla potřebnou dynamiku i patos se zdůrazněním keltských motivů včetně použití umělého jazyka hobitů (vedle angličtiny) ve zpívaných částech.

Pochvalme i Český filharmonický sbor a dva dětské sólisty, kteří ale sváděli přetěžký boj se zvukem orchestru a sboru, ve kterém museli v dynamice podlehnout. Škoda jen, že byly vynechány známé písňové pasáže, jež ve filmu zpívají Enya a René Flemingová.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků