Hlavní obsah

Na Kouzlu Orientu tančily zástupkyně tří světadílů

Právo, Jaroslav Špulák

Kouzlo Orientu je tradiční přehlídka břišních a orientálních tanců, která se o víkendu uskutečnila v královéhradeckém Adalbertinu.

Foto: Sahar, orientální tance - Martin Kábrt

Společný snímek účinkujících na letošním Kouzlu Orientu v Hradci Králové

Článek

Za celou akcí je česká tanečnice Sahar, jež se břišním tancům věnuje patnáct let a nyní tančí nejenom na českých pódiích, ale také v Egyptě, Norsku a v dalších zemích. Tento týden odletí na přehlídku do Japonska.

Sahar kolem sebe soustředí další břišní tanečnice ve skupině, která se jmenuje Sahar. Právě ona patřila v sobotním představení Kouzlo Orientu, ke kterému patří i páteční a nedělní workshopy, k nejvytíženějším. Předvedla egyptské i marocké styly, mezi nimiž byly například tanec gnawa, který patří v Maroku k oblíbeným pro svou rozpustilost, nebo marocký folklór raghada, jenž tančí především muži.

Na sobotních představeních v Adalbertinu sice žádný mužský tanečník nevystoupil, nicméně Sahar pozvala tanečnice ze tří kontinentů. Evropu kromě domácích reprezentovala Norka Helene, Sicilanka Laura Cernigliaro nebo mladičká Slovenka Heňa, která ve svém tanci spojila slovenský a egyptský folklór.

Z Japonska pochází tanečnice Kasumi, která momentálně působí v Káhiře a je tam natolik vážená, že má speciální povolení tančit před zraky příslušníků egyptské armády. Marocko-egyptského původu je pak Samara, jež se na Kouzlu Orientu představila rovněž.

Druhé sobotní představení navštívili velvyslanci z Maroka, Pákistánu, Afghánistánu, Iráku a také zástupci Japonska.

V pátek a v neděli pořádaly naše i zahraniční tanečnice worskhopy, o které je tradičně velký zájem a na něž přijely i tanečnice, které v sobotním programu nevystupovaly.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám