Hlavní obsah
Výchozí situace nového seriálu je jako vystřižená z klasické detektivky. Foto: Česká televize, Mikuláš Křepelka

Lynč míří od detektivky k sociálnímu dramatu

Mysteriózní detektivku Labyrint vystřídala včera Česká televize novým osmidílným seriálem Lynč, experimentálním projektem, který natočila v koprodukci s francouzsko-německým kanálem Arte a na němž se pod vedením amerického scenáristy Harolda Aptera podílela skupina mladých scenáristů a režisérů z českých filmových škol.

Výchozí situace nového seriálu je jako vystřižená z klasické detektivky. Foto: Česká televize, Mikuláš Křepelka
Lynč míří od detektivky k sociálnímu dramatu

Výchozí situace je jako vystřižená z klasické detektivky. Do malého města, v němž byl zavražděn romský mladík, přijíždí mladý dokumentarista, aby zjistil, co se stalo. Zavražděného Denise zná z dětství a stejně tak i některé další obyvatele.

Následuje jeho roztěkané pátrání po městě, obcházení sousedů a hovory na ulici, které však zatím nikam nevedou, jen se už stihly dotknout několika skrývaných tajemství. Hlavní hrdina ani divák však zatím nemohou tušit, jestli povedou ke skutečnému vrahovi, nebo nemají se zločinem nic společného.

Málokdo má zájem k události cokoli říct, někteří se ho dokonce snaží od natáčení a vyptávání odradit, a to i velmi tvrdě, když ho srazí autem.

Seriál tedy začíná brzy směřovat spíš k sociálnímu dramatu, přičemž v popředí jako možný motiv zločinu nabízí rasistické předsudky a problematické vztahy uvnitř maloměsta. Hrdinovo bezradné a náhodné těkání v úvodním díle dokonce tlumí pátrací linku natolik, až divákův zájem o samotný zločin ustupuje do pozadí.

Mnohem více se dozvídá o sousedech a vztazích mezi nimi, letitých záštích a křivdách či utajovaných podvodech, ať v soukromých vztazích, nebo v podnikání.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků