Hlavní obsah

Jsme město kultury, bude Ostrava přesvědčovat eurokomisaře

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ostrava

Už za několik dní se definitivně rozhodne o vítězi boje o Evropské hlavní město kultury 2015, o něž usilují Ostrava a Plzeň. Moravskoslezská metropole se chystá na příjezd čtyř ze 13 komisařů, kteří ve městě budou pobývat 7. září, tedy den před vyhlášením vítěze.

Foto: Aleš Honus, Právo

Festival Colours of Ostrava je jedním ze silných argumentů (na snímku Iggy Pop) .

Článek

Tým Ostrava 2015 bude chtít komisařům představit nejen Černou louku, jejíž proměna na novou městskou čtvrť je stěžejním projektem kandidatury, ale například i programy plánované na rok 2015, řekl novinářům ředitel Ostrava 2015 Čestmír Kopecký.

Tým Ostrava 2015 bude chtít komisařům představit nejen Černou louku, jejíž proměna na novou městskou čtvrť je stěžejním projektem kandidatury, ale například i programy plánované na rok 2015, řekl novinářům ředitel Ostrava 2015 Čestmír Kopecký.

Tým Ostrava 2015 bude chtít komisařům představit nejen Černou louku, jejíž proměna na novou městskou čtvrť je stěžejním projektem kandidatury, ale například i programy plánované na rok 2015, řekl novinářům ředitel Ostrava 2015 Čestmír Kopecký. "Ze zkušenosti jiných měst víme, že se to dá ještě na poslední chvíli zvrátit nebo rozhodnout, že na posledním dojmu velice záleží. Chceme, aby se seznámili s Ostravou autentickou, s takovou jaká je, to si myslím, že je její největší síla," uvedl Kopecký. Dodal, že komisaři by se měli seznámit také s lidmi, kteří celý projekt tvořili.

Tým Ostrava 2015 bude chtít komisařům představit nejen Černou louku, jejíž proměna na novou městskou čtvrť je stěžejním projektem kandidatury, ale například i programy plánované na rok 2015, řekl novinářům ředitel Ostrava 2015 Čestmír Kopecký. "Ze zkušenosti jiných měst víme, že se to dá ještě na poslední chvíli zvrátit nebo rozhodnout, že na posledním dojmu velice záleží. Chceme, aby se seznámili s Ostravou autentickou, s takovou jaká je, to si myslím, že je její největší síla," uvedl Kopecký. Dodal, že komisaři by se měli seznámit také s lidmi, kteří celý projekt tvořili.

Podle Kopeckého je obrovskou výhodou Ostravy především fakt, že je městem, kde kultura skutečně vzniká a je jeho přirozenou součástí. "Opravdu si myslím, že Ostrava by měla vyhrát, protože Evropa potřebuje Ostravu," podotkl Kopecký.

Investovali už 70 miliónů

Ostrava na přípravě projektu pracuje zhruba dva roky a investovala už přibližně 70 miliónů korun. Díky kandidatuře se podařilo vytvořit akce, které budou dále pokračovat - Mezinárodní filmový festival Ostrava Kamera Oko nebo Měsíc autorského čtení, který se kromě tradičního Brna konal i v Ostravě. Vznikla také některá trvalá díla, například Bílá kniha - 17 kapitol z ostravské kulturní historie, která v tematických okruzích podává přehledný souhrn informací o historii kultury ve městě, a leporelo Tajemná Ostrava, které zábavnou formou představuje historii města. Otevřel se i klub Stará Aréna - Klub pro kulturu a informace 2015, kde se nyní měsíčně koná přes 20 akcí pro veřejnost.

Ostrava na přípravě projektu pracuje zhruba dva roky a investovala už přibližně 70 miliónů korun. Díky kandidatuře se podařilo vytvořit akce, které budou dále pokračovat - Mezinárodní filmový festival Ostrava Kamera Oko nebo Měsíc autorského čtení, který se kromě tradičního Brna konal i v Ostravě. Vznikla také některá trvalá díla, například Bílá kniha - 17 kapitol z ostravské kulturní historie, která v tematických okruzích podává přehledný souhrn informací o historii kultury ve městě, a leporelo Tajemná Ostrava, které zábavnou formou představuje historii města. Otevřel se i klub Stará Aréna - Klub pro kulturu a informace 2015, kde se nyní měsíčně koná přes 20 akcí pro veřejnost.

Ostrava na přípravě projektu pracuje zhruba dva roky a investovala už přibližně 70 miliónů korun. Díky kandidatuře se podařilo vytvořit akce, které budou dále pokračovat - Mezinárodní filmový festival Ostrava Kamera Oko nebo Měsíc autorského čtení, který se kromě tradičního Brna konal i v Ostravě. Vznikla také některá trvalá díla, například Bílá kniha - 17 kapitol z ostravské kulturní historie, která v tematických okruzích podává přehledný souhrn informací o historii kultury ve městě, a leporelo Tajemná Ostrava, které zábavnou formou představuje historii města. Otevřel se i klub Stará Aréna - Klub pro kulturu a informace 2015, kde se nyní měsíčně koná přes 20 akcí pro veřejnost. Podle Kateřiny Ondřejkové z přípravného týmu se během dvou let podařilo o důležitosti projektu přesvědčit i Ostravany nebo příznivce města, kteří tým překvapili řadou spontánních akcí. Baníkovští rowdies například na zápasu s Plzní rozvinuli plakát podporující kandidaturu Ostravy. Na Masarykově náměstí pak dva mladíci nalepili 3000 bílých papírů, z nichž několik později odkryli a vznikl tak nápis Ostrava 2015. Město podpořil i Michal Kavalčík alias Ruda z Ostravy, z jehož songu Ostrava!!!, který je předělávkou slavného hitu o New Yorku, se stal internetový hit.

Ostrava na přípravě projektu pracuje zhruba dva roky a investovala už přibližně 70 miliónů korun. Díky kandidatuře se podařilo vytvořit akce, které budou dále pokračovat - Mezinárodní filmový festival Ostrava Kamera Oko nebo Měsíc autorského čtení, který se kromě tradičního Brna konal i v Ostravě. Vznikla také některá trvalá díla, například Bílá kniha - 17 kapitol z ostravské kulturní historie, která v tematických okruzích podává přehledný souhrn informací o historii kultury ve městě, a leporelo Tajemná Ostrava, které zábavnou formou představuje historii města. Otevřel se i klub Stará Aréna - Klub pro kulturu a informace 2015, kde se nyní měsíčně koná přes 20 akcí pro veřejnost. Podle Kateřiny Ondřejkové z přípravného týmu se během dvou let podařilo o důležitosti projektu přesvědčit i Ostravany nebo příznivce města, kteří tým překvapili řadou spontánních akcí. Baníkovští rowdies například na zápasu s Plzní rozvinuli plakát podporující kandidaturu Ostravy. Na Masarykově náměstí pak dva mladíci nalepili 3000 bílých papírů, z nichž několik později odkryli a vznikl tak nápis Ostrava 2015. Město podpořil i Michal Kavalčík alias Ruda z Ostravy, z jehož songu Ostrava!!!, který je předělávkou slavného hitu o New Yorku, se stal internetový hit.

O vítězi soutěže se rozhodne 8. září. Ostravané budou moci vyhlášení v přímém přenosu sledovat na Masarykově náměstí, kde je připraven happening, který je rovněž spontánní akcí fanoušků Ostravy.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám