Článek
Duchovní, tematický či metodologický vliv tria je více či méně patrný prakticky ve všech vystavených pracích. Nejedná se však o vědomé nebo spontánní plagiátorství, jde pouze o nepřímé estetické vodítko, které odhalí pouze kulturně poučení návštěvníci. S Boudníkem se Hampl seznámil v továrně Pragovka v padesátých letech minulého století. Tovární prostředí jej ovlivnilo natolik, že se promítlo do aktivních strukturálních grafik. Ty jsou především barevně úsporné, většinou je na nich černá a šedá v různých intenzitách, někdy doplněná tmavě modrou či rezavě oranžovou.
Díla evokují zprohýbané plechy, poškrábané skříňky dělníků, rozpukané tovární zdi či louže oleje na dílenském dvoře. Škoda že návštěvník z nich nemůže cítit vůni kolomazi, potu a spáleného paliva. Pak by byl industriální dojem takřka dokonalý.

Některá díla Josefa Hampla připomínají plech (Vražda, 1964).
Hrabal Hampla podporoval nejen finančně, ale působil na něj především duchovně. Série pěti velkoformátových koláží Dovolujeme si Vás pozvat, vzniklá z rozstříhaných pozvánek na výstavy, velmi připomíná Hrabalův způsob tvorby. Spisovatel často slova a věty doslova na papír vychrlil a poté je dělil nůžkami a skládal do, podle něj, smysluplných celků. Podobně působí i vystavený kvintet panelů s různobarevnými proužky, vytvářejícími abstraktní motivy.
Koláž, která asi nejlépe evokuje Kolářův vliv, nese jméno Dopisy IV. Proužky roztrhaných fragmentů obálek složených do horizontálních linií vytvářejí nahodilé příběhy. Dojem podporují i konkrétní záchytné body, jako například otisky razítek, portréty státníků na známkách nebo fragmenty adres.
Výstavu je možné vnímat multikulturně a sledovat, jak se jednotlivé výtvarné formy i duchovní metody vzájemně doplňují a prolínají.