Hlavní obsah
Kühnův pěvecký sbor vytvořil před časem netradiční, ale krásné sborové fotografie. Foto: archiv KDS

Jihoafrické i české děti potěšily posluchače zpěvem

Kühnův dětský sbor a Eastern Cape Children´s Choir z Jihoafrické republiky vystoupily společně ve čtvrtek 8. října na koncertu v pražské Novoměstské radnici. S nejvýznamnějším dětským pěveckým tělesem východní části Jihoafrické republiky se pražský sbor poznal při zájezdu do JAR před třemi lety.

Kühnův pěvecký sbor vytvořil před časem netradiční, ale krásné sborové fotografie. Foto: archiv KDS
Jihoafrické i české děti potěšily posluchače zpěvem

První část koncertu patřila Kühnovu dětskému sboru, který předvedl výhradně český repertoár, klasický i soudobý, s nímž se sbor koncem října chystá na turné po Austrálii a Novém Zélandu, což je poslední kontinent, kde Kühňata dosud nekoncertovala.

Úvod patřil líbeznému Nocturnu Leopolda Koželuha v čistém a radostném pojetí sboru pod taktovkou Petra Louženského. V Kurzově skladbě Maria, mater nostra a Novákově Ave Maria předvedl sbor schopnost interpretovat náročná soudobá díla na vysoké úrovni - intonační jistota, vyvážený zvuk sboru s krásným altovým základem a čistými soprány i dokonalá deklamace textu potěšily posluchače.

Z jiného pramene radostné hudby pak sbor čerpal při provedení tří částí z Martinů cyklu Petrklíč a rovněž tří ukázek z cyklu Šest písniček ze studánky skladatele Jiřího Temla. Prostota, zpěvnost a radost provázely oba cykly.

Ještě předtím sbormistr Jiří Chvála, který řídil provedení Martinů i Temla, spolu s houslistou Ivanem Štrausem a autorem pokřtili CD s výběrem kantát skladatele Jiřího Temla v provedení sboru. CD vzniklo ke skladatelovým letošním osmdesátinám.

Po pauze vystřídal české děti sbor z Jihoafrické republiky pod vedením sbormistra Lionela van Zyl, který předvedl směs repertoáru složenou jak z evropských skladeb, tak jihoafrických tradicionálů. V Sanctu z Messe á trios voix francouzského skladatele Andre Capleta, v Kodályho Žalmu 150, Brittenově ukolébavce z cyklu Ceremony of carols, Poulencově Ave verum a v dalších skladbách vzdaly africké děti hold evropské hudbě v příjemném, až na občasné výjimky (soprány a skupinky sólistů) čistě znějícím a procítěném podání.

Publikum ještě více zaujaly poté provedené jihoafrické tradicionály v temperamentním, nejen pěveckém ale i tanečně-pohybovém ztvárnění jihoafrických dětí, jemuž zcela zaplněný Velký sál Novoměstské radnice nadšeně aplaudoval a volal bravo. Byl to krásný večer, který dokazoval, že láska k hudbě a zpěvu se zas tak moc neliší, ať jde o české anebo jihoafrické děti.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků