Hlavní obsah

Hudební premiéry: Coleman a Hanuš

Novinky, Vladimír Říha

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Zvláštní dramaturgickou "mixáž" měl čtvrteční koncert Pražských symofniků FOK ve zcela zaplněné Smetanově síni. Zazněly dvě premiéry: Roma -Unwanted britského rockera, skladatele filmové hudby Jaze Colemana, známého ze spolupráce s Čechomorem a z filmu Rok ďábla, a nová verze Tajemného trubače nestora českých skladatelů Jana Hanuše

Foto: Jakub Straka
Článek

Každá ze čtyř skladeb večera by jinak byla vrcholem běžného abonentního koncertu. To vytušili i posluchači, jejichž množství jakoby překvapilo takéorganizátory (pět minut před začátkem došly programy), přestože na programu byly dvě premiéry, jeden klasický trubkový koncert a nejznámější houslový koncert Beethovenův .

Z obou českých premiér - díla britského rockera Jaze Colemana a nové verze skladby nestora českých skladatelů Jana Hanuše - to byl Hanušův Tajemný trubač (orig.verze z roku 1961), který zaujal víc. Zdravotně indisponovaný trumpetista Marek Zvolánek (při Hertelově klasickém trubkovém koncertu to na začátku bylo trochu znát) v sólovém partu vystihl všechny složité podoby Hanušova díla vycházejícího z Whitmanovy básně.

Colemanova Roma - Unwanted pro housle a violu přes výborný výkon obou sólistů Bohuslava Matouška a Pavla Peřiny zatím není více než takřka filmově podaným zpracováním cikánských témat a zarazilo větší nevyužití doprovázejícího ochestru.

Slovenský dirigent Rastislav Štúr poctivě připravil různorodý program, kde vrcholem bylo dílo závěrečné: Beethovenův Houslový koncert D dur s Pavlem Šporclem, hrajícím ve výborné formě.

Reklama

Výběr článků

Načítám