Hlavní obsah

Filmový festival může být velkým přínosem pro ekonomiku, tvrdí studie

Novinky, Stanislav Dvořák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

I menší filmový festival může být velkým přínosem pro ekonomiku, ukazuje studie společnosti Economic impacT pro Asociaci českých filmových klubů.

Článek

"Asociace českých filmových klubů, která pořádá tradiční Letní filmovou školu Uherské Hradiště, se rozhodla zjistit, do jaké míry je tento oblíbený filmový festival nejen nezpochybnitelným kulturním, ale i ekonomickým přínosem. Výsledky analýzy ekonomického dopadu letošního ročníku zpracované společností Economic impacT potvrdily, že kultura skutečně rozhýbává ekonomiku," informovala Markéta Faustová z agentury 2media.

Podle Economic impacT navštívilo Uherské Hradiště pouze díky "filmovce" mnoho lidí z jiných regionů (83 procent ze všech 3627 návštěvníků bylo z jiných krajů ČR, především z Prahy, pouze 3 % byly přímo z Uherského Hradiště). Návštěvníci utratili 3,3 miliónu korun za akreditace a dalších 19,1 miliónů za ubytování, dopravu, jídlo, další služby a nákupy – dohromady přes 22 milionů korun.

"Včetně multiplikačních efektů měly výdaje návštěvníků festivalu dopad na zvýšení produkce (resp. obratu) české ekonomiky o 37,5 miliónu korun, z toho 11,9 miliónu tvořilo zvýšení HDP," tvrdí studie.

Vznikají pracovní místa

Podle ní vznikají díky festivalu ve městě i stálá pracovní místa - nejen brigádnická. Díky akci byly státu odvedeny 4 milióny korun na dani z přidané hodnoty, 1,4 miliónu v podobě daní z příjmů fyzických a právnických osob a další 2 milióny na sociální a zdravotní pojištění.

V tomto ale ještě nejsou započítány výdaje festivalových hostů, novinářů a účinkujících a také výdaje samotné Asociace českých filmových klubů.

Společnost Economic ImpacT při analýzách používá metodiku výpočtu ekonomických dopadů vytvořenou speciálně pro kulturní organizace a cestovní ruch. V případě Letní filmové školy Uherské Hradiště data o návštěvnících vychází z marketingového výzkumu, který proběhl v srpnu 2012 mezi platícími návštěvníky posledního ročníku festivalu, a zúčastnilo se ho 912 respondentů, tj. více jak čtvrtina všech platících návštěvníků.

Vedení festivalu odmítlo Novinkám sdělit výši svého celkového rozpočtu.

Reklama

Výběr článků

Načítám