Hlavní obsah

Dvořák: Tři roky budu ČT měnit, pak si tři roky užívat

Nový šéf České televize Petr Dvořák ve středu odpoledne s nadsázkou popsal, jak si představuje plnění projektu, s nímž ve středu před radou ČT zvítězil. První tři roky bude změny provádět a další tři roky funkčního období si bude užívat.

Dvořák: Tři roky budu ČT měnit, pak si tři roky užívat

„Chtěl bych, aby za první tři roky, které budou krušné, se podařilo dostat to do toho stavu, který jsem si vymodlil, který jsem si vymyslel, a další tři roky abychom si společně s Radou jenom užívali,“ řekl Dvořák. Podle předsedy Rady ČT Milana Uhdeho by byl úspěch, kdyby se Dvořákovi podařilo zrealizovat dvě třetiny toho, co má v plánu.

Dvořák chce zásadně změnit podobu hlavní zpravodajské relace Události a zavést vzdělávací kanál pro děti. Řekl také, že je potřeba vyřešit krizi výroby, jíž ČT prochází. Poděkoval radním za důvěru a mimo jiné poukázal na to, že už má představu, kdo se stane programovým a finančním ředitelem ČT, ale jména neřekl.

S Feničem počítá

Dvořák také řekl, že by rád spolupracoval s neúspěšným uchazečem o post ředitele Fero Feničem. Podle něj nemusí být jen externím tvůrcem. „Součástí je nový systém výroby pomocí producentských center a v jejich rámci by mohl dostat prostor,“ řekl Dvořák.

Petr Dvořák na středeční volbě generálního ředitele České televize

Foto: Roman Vondrouš, ČTK

Dvořák v projektu i v projevu kritizoval podobu hlavní zpravodajské relace Události. Podle něj budou změny nejdřív na jaře. „Technicky se to nedá změnit dříve,“ řekl Dvořák.

K personálním otázkám nechtěl nic prozradit, s jednotlivými řediteli se prý musí setkat a představit jim svou vizi směřování ČT a zjistit, zda mají zájem s ním spolupracovat.

Dvořák zvítězil ve dvoukolové volbě šéfa ředitele České televize. Z pěti kandidátů postoupil do finále spolu s bývalým šéfem televize Óčko Hynkem Chudárkem. Od patnáctičlenné Rady dostal 12 hlasů.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků