Hlavní obsah
Martyn Jacques Foto: Divadlo Archa

Dostali jsme ponorkovou nemoc, ale přežili jsme ji, říká zpěvák Tiger Lillies

Tiger Lilies, které patří k nejoriginálnějším skupinám posledních dvou dekád, vystoupí v pátek v pražském Divadle Archa. Jejich temný kabaret plný morytátů a hospodských popěvků bude ale odlišný. Soubor se představí s novým bubeníkem, řekl jeho vedoucí, akordeonista, pianista a zpěvák Martyn Jacques.

Martyn Jacques Foto: Divadlo Archa
Dostali jsme ponorkovou nemoc, ale přežili jsme ji, říká zpěvák Tiger Lillies

Proč jste vyměnili bubeníka a jak těžké bylo pro kapelu s tak specifickým zvukem najít náhradu za Adriana Huge, který měl osobité pojetí hry a byl velký showman?

Naneštěstí jsme neměli na výběr, Adrian vážně onemocněl z nervového vyčerpání, takže nemohl pokračovat. Někdy je to tvrdá práce. Bohužel je stále nemocný. Je to smutné, protože máme Adriana rádi, ale je to náš život.

Už žádná velká kladiva
Martyn Jacques po výměně bubeníka


Změnil nějak nový bubeník Michael Pickering pojetí Tiger Lillies?

Je teď více zaměřené na hudbu. Nechtěli jsme někoho, kdo by kopíroval Adriana, chtěli jsme někoho odlišného. Mikes je velmi dobrý bubeník, velmi dynamický.

Změnili jste kvůli němu repertoár? Těžko si dokážu představit, že by on hrál píseň, kde Adrian měl v ruce velké nafukovací kladivo a boural bicí soupravu.

Ne, jak jsem řekl, on nekopíruje Adriana, takže žádná velká kladiva. Na vyžádanou tuto píseň ještě hrajeme, ale hrajeme hodně nových písní, nemůžete pořád starý materiál, to se stanete tribute bandem, který hraje coververze vlastních skladeb.

Jak se vám povedlo vydržet tak dlouho spolu bez ponorkové nemoci?

Ponorkovou nemoc jsme dostali, ale přežili jsme ji.

Vražda, prostituce, chudoba a perverze jsou nadčasové a zcela skutečné
zpěvák Tiger Lillies Martyn Jacques

Připravujete něco nového?

Dalším projektem je Wedekindova Lulu (jde o spojená dvě Dramata Duch země a Pandořina skříňka, které zpracoval i Lou Reed s Metallikou) a němý film Pandořina skříňka, který z ní vychází.

Jak vzpomínáte na své zážitky na Žižkově na počátku devadesátých let?

To byly jedny z nejlepších časů v mém životě.

Vidíte nějaké změny v Praze?

Jo, stává se normálním západním městem s hordami turistů. Jak víte, tak to nebylo, a to bylo skvělé.

Vaše hudba i texty mají často kořeny v minulosti, ve viktoriánské době, ve zlaté éře cirkusu a přístavních hospod s námořníky a prostitutkami. To vám proti nim připadá dnešní realita tak plochá, že ji nekomentujete?

Ale moje písně jsou o realitě, vražda, prostituce, chudoba a perverze jsou nadčasové a zcela skutečné. Současné je jen zítřejší staromódní.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků