Hlavní obsah

ČT měla o Vánocích rekordní podíl na sledovanosti 37 procent

Letošní vánoční vysílání České televize (ČT) od 24. do 26. prosince získalo v celodenním průměru 36,98 procenta na sledovanosti diváků starších patnácti let. Ve srovnání s loňskem to znamená nárůst o pět procentních bodů. Zároveň je to rekordní hodnota od roku 1997, kdy se v Česku zavedlo elektronické měření sledovanosti.

Foto: ČT

Pohádka Dvanáct měsíčků byla nejúspěšnější.

Článek

Největší pozornost diváci věnovali štědrovečerní premiéře pohádky Dvanáct měsíčků, kterou sledovalo 2,36 miliónu dospělých lidí. Po připočtení 286 000 dětských diváků ve věku od čtyř do 14ti let filmovou adaptaci klasické pohádky Boženy Němcové sledovalo celkem více než 2,5 miliónu lidí.

"Pohádky zůstávají žánrem, který dokáže oslovit celou rodinu a který bude mít v tvorbě ČT vždycky své místo," uvedl generální ředitel ČT Petr Dvořák.

Úspěch nové pohádky potěšil jejího režiséra Karla Janáka. "Je úžasné slyšet, že pohádka zpříjemnila Vánoce téměř jedné čtvrtině národa. I proto, že vidím, že se vyplatily ty tři roky natáčení," řekl Janák.

Na Boží hod ČT uvedla další novou pohádku Šťastný smolař. Komediální příběh s Filipem Cílem a Ivanem Trojanem sledovalo 1,95 miliónu diváků. Na Štěpána zaznamenala vysokou sledovanost také televizní premiéra pokračování populárního filmu Saxána a Lexikon kouzel, který si nenechalo ujít 1,46 miliónu lidí. Miliónovou hranici o Vánocích překonaly i reprízované pořady. Například pohádku s Janem Werichem Byl jednou jeden král sledovalo 1,2 miliónu diváků, retro komedie Pelíšky přitáhla pozornost 1,63 miliónu lidí.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám