Hlavní obsah

Česká taneční platforma byla úspěšná

Právo, Marcela Benoniová

Festival Česká taneční platforma nabídl v Praze nejzajímavější představení současného tance domácí provenience za minulý rok. Devatenáctý ročník trval od 11. do 14. dubna, byl vyrovnaný především z hlediska technické úrovně tanečníků a velmi pestrý co do tematických okruhů.

Foto: ČTK

Tanečnice Veronika Kotlíková (vlevo) a Tereza Ondrová

Článek

Sjelo se na čtyřicet hostů z Evropy, USA i Asie, z nichž několik bylo součástí jury. Ta vyhodnocuje nejlepší Taneční inscenaci roku, nejlepšího Tanečníka/Tanečnici roku a také udílí Cenu za nejzajímavější Light design. Vyhlášení proběhne na festivalu Tanec Praha.

Soubor VerTeDance Terezy Ondrové a Veroniky Kotlíkové uvedl představení Simulante Bande. Výmluvná sdělení a bohatý taneční slovník je umocněn handicapovanými netanečníky a dialogem mezi křehkými vztahy a fyzickým omezením. Představení získalo Cenu diváků.

Svěží vítr v kompoziční struktuře i náboj, nasazení a energie tanečního souboru ME-SA, posíleného řadou našich předních tanečních interpretů, přineslo představení Much More Than Nothing slovenských choreografů Petera Šavela a Stano Dobáka. Čerství absolventi belgické školy P. A. R. T. S. choreografky Anne Teresy de Keersmaekerové svérázným způsobem naplňují pohybovými repetitivními frázemi první část kompozice. Gradace i síla sdělení jsou úžasné. Ve druhé části rozvíjejí s humorem a nadsázkou česko-slovenské vztahy.

Zážitkem bylo vycizelované sólo Andrey Miltnerové Tanec magnetické balerinky. Tradičně excelovala choreografka Lenka Vágnerová se skupinou a nedávno premiérovou inscenací Jezdci.

Suverénní tanečníci a skvělí umělci Václav Kuneš a Nataša Novotná se souborem 420People zatančili Wind-up, loňskou inscenaci. Součástí jejich představení byla předpremiéra krátkého tanečního filmu v režii Jakuba Jahna na námět Heinera Müllera Hamlet – stroj.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám