Hlavní obsah

Češi sledují pohádky více než cizinci

Právo, jp

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Češi jsou největšími televizními konzumenty pohádek v Evropě. Nikde jinde v Evropě se nesledují tolik jako právě v tuzemsku. Tento trend podporují zejména volné dny v závěru roku. Sledovanost televize bývá u nás v tomto období až dvojnásobná. Vyplývá to z výzkumu televizních stereotypů napříč Evropou.

Foto: Nova

Tři oříšky pro Popelku

Článek

„Pohádky a rodinné filmy se dostávají do programu mnoha televizí. Nicméně právě v Česku mají výsadní postavení, co se sledovanosti týče. Nejenže televizní premiéry pohádek se pravidelně dostávají mezi ty nejsledovanější za celý rok, ale překvapující je zejména rozložení publika. Zatímco v jiných zemích jsou pohádky spíše doménou dětských diváků, u nás tvoří více než polovinu lidí u obrazovek právě dospělí lidé,“ komentovala pro Právo výsledky výzkumu Erika Luzsicza, ředitelka mediální společnosti AXOCOM. Distribuce, kterou řídí, má v portfoliu více než padesát specializovaných televizních kanálů v celém evropském regionu.

Vliv kulturní odlišnosti

Velký vliv na to mají kulturní odlišnosti. Zatímco v západní Evropě se pod pojmem pohádka myslí spíše kreslený seriál či film, často na specializovaném dětském kanálu, ve střední a východní Evropě jsou zažité hrané filmy, až už televizní nebo filmové. Ve vyspělých zemích pohádky sledují především děti, dospělí se dívají spíše na komedie či rodinné filmy.

V porovnání zemí to pak vypadá, že nejvíce se sledují pohádky ve střední a východní Evropě, kde právě vede Česká republika, následují je diváci v severských zemích, teprve poté jsou země západní Evropy a na chvostu je pak Evropa jižní.

Sledovanost televize za posledních deset let v tuzemsku vzrostla v průměru na tři hodiny a 45 minut denně. „Právě volné dny v závěru roku tento průměr dlouhodobě navyšují. Drtivá část populace, tedy více než padesát procent diváků, stráví před televizí až dvojnásobek svého obvyklého času. Je to dáno i zažitými návyky, kdy se u televize zejména v oblasti střední a východní Evropy scházejí celé rodiny, případně se televize pouští i na návštěvách,“  dodala Luzsicza.

Reklama

Výběr článků

Načítám