Hlavní obsah

Cat Clyde uchvátila sedící publikum

Právo, Tereza Frýdová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Cat Clyde je kanadská skladatelka a písničkářka. Momentálně je na turné v Evropě a zastavila se také v České republice. Ve čtvrtek večer vystoupila v pražském Café V lese. A přestože se jí nepodařilo malý prostor vyprodat, dokázala v něm vytvořit poeticky jedinečnou atmosféru.

Foto: Lucie Levá

Cat Clyde při pražské zastávce.

Článek

Kanadská hudebnice pochází z města Stratford v provincii Ontario. Na scéně se pohybuje od roku 2017, kdy vyšlo její debutové album Ivory Castanets. V roce 2018 se vydala na první evropské turné, tehdy jako předskokanka amerického hudebníka Shakeyho Gravese. Letos v červnu vydala druhé album Hunters Trance.

Čtvrteční koncert v poloprázdném Café V lese zahájila s více než třicetiminutovým zpožděním. Na pódium přišla sama, chopila se akustické kytary a vzápětí dorazil její kolega Patrick Fockler.

Poté, co zaznělo několik tónů první písně Like a Wave, bylo zřejmé, že koncert bude mocným zážitkem. Zpěvaččin příjemně chraplavý hlas má obrovský rozsah a její kolega ji prostřednictvím hry na elektrickou kytaru krásně doplňoval. Během svého vystupování postávala na místě, po většinu písní měla zavřené oči a pohupovala se v bocích do rytmu hudby.

Ať už Cat Clyde ze svého repertoáru prezentovala rychlejší, více rockové kousky (So Heavy, I Don’t Belong Here) nebo naopak pomalejší, spíše bluesové písně (Rock & Stone, All The Black), vždy to byla kvalita. Zahrála také několik coververzí. Zvolila si krásnou swingovou You Let Me Down jazzové zpěvačky Billie Holidayové a píseň Crazy, kterou proslavila verze od Patsy Clineové. Jemnou rockovou aranží dodala těmto písním nový a jedinečný rozměr.

Než zahrála svůj největší hit, Mama Said, poznamenala, že půjde o jednu z posledních skladeb večera. Zároveň přátelsky vyzvala diváky, aby se za ní po koncertu zastavili. Po několika přídavcích přišla ještě coververze skladby Spoonful, kterou proslavila verze kapely Cream. I Cat Clyde se svým kolegou Patrickem Focklerem, jenž se během ní poprvé chopil mikrofonu a ukázal, že hra na elektronickou kytaru není jediné, co ovládá, ji prezentovali v bluesovém duchu.

To, že jsou oba nejen kolegové z branže, ale také blízcí přátelé, bylo zřetelné. Když se mezi skladbami šeptem domlouvali, co zahrají dále, nebo jen tak vtipkovali, působilo to nanejvýš harmonicky.

Publikum po celou dobu sedělo na zemi, pohupovalo se do rytmu skladeb a vychutnávalo si krásnou atmosféru, která v malém klubu panovala. Devadesátiminutové vystoupení Cat Clyde bylo ódou na několik hudebních stylů zároveň. Čtyřiadvacetiletá skladatelka totiž ve svých písních snoubí prvky folku s bluesovým rockem, jazzem a country dohromady. A daří se jí to velice.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám