Vývoj hlavní linky přitom napovídá, že tvůrci počítají s pokračováním, takže diváci mohou očekávat minimálně ještě jeden osmidílný nášup.

Televizi se přitom na podzim povedl celkem riskantní akrobatický kousek, když nezačala ztrácet diváky poté, co ze seriálu dočasně odstranila hlavní postavu, soukromého detektiva Prokopa Krále v podání Matěje Hádka. Jeho místo v advokátní kanceláři nahradila dalším excentrikem, Michalem Daleckým.

Hádek jako soukromý pátrač s minulostí zločince totiž bavil publikum svérázností i sarkastickým humorem a úspěšně tím kompenzoval slabiny předkládaných detektivních případů.

Zájemců o nedělní večer s Novou však přes ztrátu hlavní hvězdy plynule přibývalo, až publikum vzrostlo z počátečních 980 tisíc dospělých na 1,26 miliónu. Příčiny růstu si jistě rozklíčují na Nově, na tomto místě je jen vhodné poznamenat, že vyšetřovaným případům scenáristé zjevně věnovali větší péči než minule, takže i závěrečné odhalování pachatele za přítomnosti všech podezřelých, které seriál odkoukal od Hercula Poirota, ztratilo na své předešlé křečovitosti a už tolik nepopouzelo.

A ještě jedna poznámka je na místě. Ačkoli po prvních dvou třech epizodách se zdálo, že suchý humor spojený s Hádkem a Terezou Hofovou jako jeho profesní partnerkou nahradí s příchodem Daleckého nespoutaná lidová taškařice, tvůrci naštěstí v dalších epizodách poněkud ubrali a prudkou proměnu humorného charakteru na konec přece jen udrželi v přijatelných mezích.

Navzdory rostoucímu zájmu publika aktuální série na úspěch první řady zatím nedosáhla. První osmidílnou dávku totiž loni na podzim sledovalo průměrně 1,5 miliónu diváků starších patnácti let, přičemž na vrcholu zájmu dosahovala na 1,65 miliónu dospělých.

V následující jarní sezóně potom seriál začínal na 1,28 miliónu diváků, tedy na čísle, ke kterému se nyní seriál zatím jen přibližuje. A možná se na něj vyšplhá při zítřejším finále.