Je to překvapivě dost i na to, že v novince vládne poněkud excentrická postava vyšetřovatele, jenž disponuje mimořádnými schopnostmi, protože konzervativní domácí publikum má od českých autorů žánru nejraději reálně vyznívající případy ze známého prostředí.

Seriál vypadá celkově o něco lépe než předešlá krimi s líbivými obrázky Šumavy, jenže když tvůrci uvedli hlavního hrdinu Prokopa Krále na scénu a odvyprávěli jeho krkolomný příběh o minulosti lupiče diamantů, díky níž se stal na patnáct let osamoceným psancem, načež se obratem ocitl v roli soukromého detektiva, nenabídli potom v rozuzlení jeho prvního případu žádnou extra lahůdku.

Závěrečná překvapivá odhalení, která se odehrávají za přítomnosti všech podezřelých i zástupce zákona, zase upomínají na Agathu Christie

Naopak. Ačkoli hrdina má být expert na pronikavě chytrá řešení. Seriál tedy nepředvedl kdovíjak suverénní nástup. Naštěstí má Matěje Hádka, který si s trochu přehnanou bizarností své postavy v úvodu dobře poradil a od třetí epizody už tvoří s novou kolegyní, právničkou Terezou Hofovou, přirozeně působící a zábavnou dvojici vyšetřovatelů.

On je stále trochu mimo, ale rád klame tělem a v pravou chvíli nešetří přesnou dávkou sarkasmu, ona sice neví, co od něj čekat, ale zdá se, že se dovede také trefit přesně.

Talentovaná mladá herečka

Další ženskou protihráčku má Hádek ve své dceři. Anna Linhartová jako jeho pubertální dcera, s níž o sobě dosud navzájem nevěděli, umí být v jediném okamžiku drzý fracek i křehká holka, která by v hloubi duše docela ráda měla vlastního tátu, kdyby nebyla k smrti naštvaná na celou svoji rodinu včetně zemřelé matky.

Kvůli této talentované mladé herečce by byla škoda, kdyby Králova osobní linka ustoupila do pozadí až příliš, ačkoli na rozjezdu byla jeho rodinná historie spíš na překážku a seriálu výrazně pomohlo, když se začal soustředit na vyšetřování.

Příběhy z advokátní kanceláře, jíž vládne Miroslav Donutil a od píky v ní začíná snaživý mladík Jan Cina, vnášejí do současné české detektivky lehce novátorsky trochu toho ducha amerických právnických seriálů, kdy advokáti pomáhají řešit trable svých klientů soukromým vyšetřováním.

Z prakticky neznámých důvodů

Závěrečná překvapivá odhalení, která se odehrávají za přítomnosti všech podezřelých i zástupce zákona, zase upomínají na Agathu Christie, přičemž vztah právníků s policií chvílemi připomene třeba partnerství jejího Hercula Poirota se Scotland Yardem.

Pro tvůrce kupodivu není žádný problém naservírovat divákům i rekonstrukce případu uspořádané na pouhé přání obhájců, z prakticky neznámého důvodu. Párkrát to přehlédnout lze, ale problém by se z toho mohl stát, pokud se budou podobné situace opakovat. Stejně jako tehdy, když řešení budou vyznívat spíš naivně než geniálně jednoduše nebo budou předvídatelná.