Co pro vás znamenalo vystupovat na Majdanu? A co Majdan změnil?

Byl to nádherný okamžik krásy sjednocených lidí, kteří bojovali o nezávislost. Pořád bojujeme o svobodu, ale máme větší tvůrčí sílu než před Majdanem. Naše společnost začala věřit, že společně může naše životy zlepšit.

Nemáte pocit ukradené revoluce?

Rozčarování je velký problém lidstva na celém světě, ale Ukrajinci nemají čas na takovéto pocity, potřebujeme v naší společnosti dobrou evoluci. Nikdo už nechce žádné revoluce, ale byla to pro nás dobrá lekce, která nám ukázala, že máme sílu bojovat ruku v ruce, když jde o záchranu země.

Zhudebňujete básně Tarase Ševčenka. Co pro vás znamená?

Ševčenko je velká postava v historii ukrajinského jazyka, je otcem literární ukrajinštiny. Narodil se v nevolnické rodině bez jakýchkoli práv, když byla Ukrajina součástí carského Ruska, a stal se slavným spisovatelem ještě za svého života. Umřel v carské věznici, jako politický vězeň.

Proč jste píseň Roses/Donbass vytvořily na text Shakespearova sonetu číslo 35, který je o lásce?

Kompozice Roses/Donbass vznikla pro Gogolův festival. Vytvořily jsme nové představení Škola NEdivadelního umění. Použily jsme pro ni některé Shakespearovy texty. Přestavení bylo zároveň hudební show a my jsme pro ně současně složily hodně nové hudby a písní s těmito texty. Slovo Donbas jsme začaly opakovat, protože vycházelo z verše končícího slovy „has done“. Nikdy jsme do této písně nevkládaly politický nebo společenský kontext, ale o rok později se stala jakýmsi hitem revoluce cti. Sonet číslo 35 je velmi zajímavý a inspirativní, je o lásce, tato píseň a veškeré naše umění je věnované lásce.