RECENZE: Maestra. Když se z ušlápnuté popelky stane prvotřídní mrcha

Novinky, Daniela Dohnalová

Knižní debut mladé anglické autorky, který jeho český nakladatel označuje za drsný erotický thriller, stihl během jediného roku své existence doputovat do třiceti zemí. Román své čtenáře zavede do světa umění, praní peněz a luxusu.

L.S. Hiltonová: Maestra

Mladá a velmi krásná Judith Rashleighová, která nedávno dokončila studia dějin umění na prestižní univerzitě, otročí jako asistentka v renomované aukční síni a sní o povýšení, které by odpovídalo její kvalifikaci. Ačkoliv o obrazech za milióny liber, které jí procházejí rukama, ví víc než kdokoli z jejich kolegů či šéfů, pro všechny je jen trapná nula.

Judith se zoufale snaží ostatním dokázat svou cenu a velmi pilně pracuje. Dokonce tak pilně, až objeví věci, které měly zůstat utajeny. Judith totiž zjistí, že jeden z obrazů, který se má dražit za astronomickou částku, je falešný. Začne sbírat důkazy, aby svého šéfa Ruperta ochránila před skandálem a zároveň aby ho oslnila svými schopnostmi. Jaké je ale její překvapení, když ji Rupert místo ocenění vyhodí na dlažbu.

Je třeba platit účty a půjčku z dob studií, a tak sny o kariéře ve světě umění musí jít stranou. Alespoň na čas. Lauren, jak si teď říká, se stává luxusní společnicí v nočním podniku, kde šampaňské teče proudem a pohybují se hodně bohatí muži. A právě jeden z nich pozve Lauren na výlet do Francie.

Jít přes mrtvoly

Zatímco „stará“ Judith žila skromně od výplaty k výplatě, její alter ego Lauren si užívá luxusního apartmá na francouzské Riviéře, večeří v nejvybranějších podnicích a užívá nákupů těch nejdražších značek. A že za to všechno musí zaplatit sexem s chlapem, který se jí hnusí? Maličkost. Ten nový život jí za to stojí.

Francouzský sen se ale rozplyne ve chvíli, když Judithin mecenáš zemře v posteli. A všechny stopy vedou k jeho luxusní společnosti. Judith stojí před volbou – zavolat policii, být hlavní podezřelou, nechat se vláčet po soudech a být popelkou až do své smrti. Anebo zůstat Lauren, která nedbá na zákony a dobré mravy a z místa činu zmizí a zamete po sobě stopy. Dívka se rozhodne pro druhou cestu a v tu chvíli již pro ni není návratu. Noří se do světa velkých peněz, miliardářů, mafie a jejich vražedných her. A všechny hodlá využít ve svůj vlastní prospěch.

První polovina románu se odehrává v pomalejším tempu – autorka čtenáře možná až příliš podrobně seznamuje s uměleckými dražbami a pouští se do zbytečných detailů, kterými brzdí spád děje. Tuto část ocení zejména shopaholici, neboť autorka ve snaze popsat život smetánky vysílá svou hlavní hrdinku opakovaně na luxusní nákupy a velký prostor je tak věnován výčtu značek, které si pořídila.

Druhá část románu ovšem příjemně překvapí. Hrdinka zažívá přerod – z uťápnuté chudinky se stává dračice, která hodlá získat vše, co si usmyslí, a je pro to ochotná jít i přes mrtvoly. Na konci se autorka vytasí s brilantním koncem, který zároveň otevírá prostor pro pokračování románu.

Celkové hodnocení: 75 %